YERLİ OTOTMOBİLİN FİYATI NE KADAR OLACAK?

YERLİ OTOTMOBİLİN FİYATI NE KADAR OLACAK?
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO'su Mehmet Gürcan Karakaş, CNN Türk'te Hakan Çelik ile Hafta Sonu programında açıklamalarda bulundu. İki SUV modelin ön tarafındaki farklılığın neden olduğunu da açıklayan Karakaş, "Araçlar

TOGG CEO'su Mehmet Gürcan Karakaş'ın açıklamalarından satır başları şu şekilde:

*  (Bu bulunduğumuz yer Bilişim Vadisi içinde, lansmanın karşısındaki garajdayız. Biraz otomobiller üzerinden konuşalım. Siz ne hissettiniz?) 30 yıldır otomotiv dünyası içindeyim. Biz tasarımımıza başlamadan önce hedef kitlemizi belirledik. Hedef kitlenin beklentilerini oldukça profesyonel şekilde uyguladık. Hedef kitlemiz yalın ve prestijli otomobil görmek ister. Tasarımcılar bütününe bakmak zorunda. Tasarım yaparken, ölçülerin bütünlüğü oranı birbirini tamamlamalı. Bizim otomobilimiz elektrikli olması sebebiyle aks mesafesi olmalı. Ortada bir tünel engelimiz yok. İçi düz ve geniş. Aks aralığı geniş olunca, otomobil daha uzun görünecek. Biz batı ve doğuyu birleştiriyoruz. Kendi özümüzü tanımlarken bizim farkımız ne dediğimizde içinde bulunduğumuz topraklar ortak bir sinerji yaratmış ve bizim açımızdan çok büyük bir başarı oluşturuyor. 

* Aracımızın farları saldırgan olmayan ama keskin bir hatlara sahip. Yandan baktığımızda güçlü bir duruş ister hedef kitlemiz. Dimdik duran bir otomobil görünüyor. Türk baharatı olarak simgelediğimiz bir yer var. Ön kısma baktığımızda laledir. Lalenin ellerini açmış halidir. Otomobilimizin içinde de görmeye devam ediyoruz.
* (Elektrikli otomobillerin farkı nedir?) Hava girişine ihtiyacımız yok. Bu bir tasarım amaçlı kullanılıyor. Çok fazla fütüristik yapmayan bir seçim bu. Benzin ve dizelde bir şekilde soğutmamız gerekiyor. Kırmızı aracın önü daha farklı tasarlanmış. Şu an belirlenmedi. Önümüzdeki yılın ortasına doğru lansmanını düşünüyoruz. Değişen dönüştüren bir kimliğe sahip olması önemli. Tamamını temsil edilecek bir isim olmalı. 150 isim içinden seçeceğiz. Anlam olarak karşılıklarına bakacağız. Özellikle hedef olarak düşündüğümüz ülkeler için. Önümüzdeki senenin ortasında marka lansmanımızı yapmak istiyoruz. Önemli olan tüm kimliği yansıtmak. 

"İLK SUV PİYASADA OLACAK"

* Sedan'ımız konsept aşamasında. Burada aile olarak belirttiğimiz çizgileri görebiliyor muyuz, önemli. Burada da çizgiler var. O çizgiler olduğundan fazla görüntü hissi verir. 

* (Sedan'ın pazara çıkışı hakkında) Biz 2022 sonuna doğru aracımızı çıkarınca 18-24 ay içinde Sedanımızı sonrasında ise diğer araçlarımızı çıkaracağız. Kademeli bir şekilde versiyonlarımız satışa çıkacak. İlk olarak SUV piyasada olacak.�
* Her zaman hedef kitleler bir üst araca binmek ister. SUV aileler için de uygun, bireysel kullanım için de uygun. Son 5 senesinde ve önümüzdeki 5 senesinde büyüyen bir segment. Aynı zamanda marka oluşturmak için çok uygun. İç piyasada satılan SUV'ların çoğu ithal. Doğuştan SUV ya da doğuştan elektrikli araç tanımı çok önemli. Hiçbir şekilde değiştirilmemiş. Tamamen sıfırdan oluşturulmuş. Piyasaya girdiğimizde klasik otomobil üreticisi olmayan, ilk SUV üreticisi olacağız. 

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) CEO'su Mehmet Gürcan Karakaş, CNN Türk'te Hakan Çelik ile Hafta Sonu programında açıklamalarda bulundu. İki SUV modelin ön tarafındaki farklılığın neden olduğunu da açıklayan Karakaş, "Araçlar arasındaki farklılık çeşitlilik göstermek amacıyla yapıldı. İkisi de yapılabilir" dedi.

YERLİ OTOMOBİLİN ADI
Şu an belirlenmedi. Önümüzdeki yılın ortasına doğru lansmanını düşünüyoruz. Değişen dönüştüren bir kimliğe sahip olması önemli. Tamamını temsil edilecek bir isim olmalı. 150 isim içinde seçeceğiz. Anlam olarak karşılıklarına bakacağız. Özellikle hedef olarak düşündüğümüz ülkeler için. Önümüzdeki senenin ortasında marka lansmanımızı yapmak istiyoruz. Önemli olan tüm kimliği yansıtmak.

YERLİ OTOMOBİLİN FİYATI

2 sene sonrası için fiyat vermek doğru olmaz. Bu otomobil kimden pazar payı alır diye düşünüp ona göre fiyat belirlenecektir.
Yurt dışından otomotiv sektöründe söz sahibi arkadaşlarım kendi aralarında "Bakın Türkiye'de neler oluyor" diye birbirlerine mesajlar atmışlar.

Uçtan uca bir geniş bir ekran alanı var. Sürücü ve yolcu için ekranlar mevcut. Ortada ise kumanda merkezi olarak kullanılacak bir panel var. Ön konsol uçak panelini anlatıyor. Avrupa'da bu tarz bir tasarı bir ilk. Aracın içi çok geniş.

Bizi saran güçlü kuvvetli bir iç tasarım var. Kendinizi güvende hissetmenizi sağlıyor. Otomobilde en beğendiğim özellik. Dışarıdan yalın olan otomobilin içinden teknoloji fışkırıyor.

Bu araç pazara çıktığı zaman güvenlik açısında en üst seviyede olması lazım. Savunma sanayiide mükemmel mühendislerimiz var. Helikopteri modelleyen arkadaşlar bu aracı da modelliyor. Biz büyük bir ekibiz.

Murat Günak, Türk çizgilerini Avrupa ile birleştiren fikirleriyle bize çok yardımcı oldu. Ekibimiz Türk mühendisleri ve Türk tasarımcılarıyla çalışan bir tasarım eviyle sürekli irtibat halindeydi.

3 tasarım evinden Pininfarina'yı seçtik. Bizim ekibimizle birlikte çalıştılar. Yani sipariş verip aracı almadık. Fikri mülkiyet hakkı Türkiye'de fazlaca bilinmiyor. Fikri mülkiyet hakkı sizin ise, tasarım ve üretim süreçleri fark etmez, araç ticari olarak sizindir. Aracın motorundan tasarımına kadar her şey bizimdir. Mühendislik bizimdir azami olarak da destek alıyoruz. Bu da rekabet için olması gerekendir.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.