Depremi Önceden Bilecek Gemimiz Geliyor

Depremi Önceden Bilecek Gemimiz Geliyor
Türkiye'nin ilk yerli sismik araştırma gemisi MTA TURKUAZ, 28 Mart'ta Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun da katılacağı törenle denize indirilecek.
Tuzla'daki İstanbul Tersanesi'nde inşaa edilen Türkiye'nin ilk yerli sismik araştırma gemisi MTA TURKUAZ, Başbakan Davutoğlu'nun katılımıyla 28 Mart'ta suyla buluşacak.


ÖNCE SSM'YE SONRA MTA'YA TESLİM EDİLECEK

MTA TURKUAZ, İstanbul Denizcilik Gemi Sanayi Ticaret AŞ tarafından denizdeki donatım çalışmalarının tamamlanmasının ardından Savunma Sanayi Müsteşarlığı'na, sonra da kullanımı için Maden Tetkik Arama'ya teslim edilecek.

RV BARBAROS HAYREDDİN PAYA'YI GEÇECEK


Gemi, petrol ve gaz araştırmalarından arkeolojik araştırmalara dek pek çok projede görev alabilecek. Gemi ile deniz altının adeta "röntgenini çekmek" mümkün olacak. MTA TURKAZ, 86 metre boyu 23 metre genişliği ile Türkiye'nin ilk sismik araştırma gemisi RV Barbaros Hayreddin Paşa'yı büyüklüğünün yanı sıra sismik operasyon kabiliyeti, sahip olduğu jeolojik, oşinografik, hidrografik araştırma ekipman ve laboratuar imkanlarıyla geride bırakacak.

İÇERİSİNDE BİRÇOK LABORATUVAR OLACAK

Gemide yer alan helikopter plarformu 12 tonluk bir helikopterin gece gündüz iniş ve kalkışına da imkan sağlayacak. Gemi, 2 ve 3 boyutlu derin sismik, gravite, manyetik sistemler ve deniz tabanı ayrıntılı görüntüleme sistemleri, uzaktan kumandalı robot aracının yanı sıra, su kolonu ve deniz tabanından jeolojik örnekleme yapabilecek ekipmanlarla donatılacak. Alınan verilerin işlemesi, analizi ve değerlendirmesine yönelik jeoloji, jeofizik, hidrografi, oşinografi ve biyoloji araştırma laboratuarları gemide yer alacak. Geminin ekonomik sürati 14 knots, araştırma-etüd hızı ise 4.86 olacak.



DENİZ ALTI ARKEOLOJİK ÇALIŞMALARI YAPABİLECEK

Gemi; Karadeniz, Marmara, Ege ve Akdeniz'in yanı sıra dünya denizlerinde de faaliyet gösterebilecek. Gemi; 2 ve 3 boyutlu sismik, jeofizik, jeolojik, jeoteknik, batimetrik, hidrografik, oşinografik, hidroakustik araştırma, depremler, genel jeoloji, uygulamalı jeoloji, çevre jeolojisi ve yer bilimleri ile ilişkili diğer bilim dallarının da araştırma projelerini gerçekleştirme, örnekleme ve veri toplama çalışmalarını gerçekleştirme yeteneğine sahip olacak, petrol ve gaz araştırmaları ile derin jeolojik yapıların araştırılmasında kullanılabilecek, deniz altı arkeolojik çalışmaları da yapılabilecek.

"YENİ TÜRKİYE VİZYONUNA UYAN BÜYÜK BİR ADIM"

İstanbul Denizcilik Gemi Sanayi Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İlkem Şahin, firmalarının büyük bir projede sona gelmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. Geminin, Türkiye'nin denizdeki yer altı zenginliklerinin açığa çıkarılmasında kullanılacağını aktaran Şahin, "Bu proje, 'Yeni Türkiye vizyonuna' uyan büyük bir adımdır. Milli imkanlarla üretilmesinin yanı sıra kullanıcı personelin milli olması, ömrü boyunca yine milli imkanlarla bakım, tutum ve idamesinin yapılacak olması ve araştırmalar sonucunda elde edilecek bilgilerin yurt içinde kalacak ve değerlendirilecek olması yeni Türkiye vizyonuna uyan, tüm ekibimizi ve beni heyecanlandıran bizleri cesaretlendiren unsurlar oldu" ifadelerini kullandı.

"KABUK DEĞİL ANAHTAR TESLİM PLATFORM ÜRETECEĞİZ"

Yüksek teknolojiye sahip bir geminin milli imkanlarla üretilmesinin büyük önem taşıdığını ifade eden Şahin, şöyle dedi: Bugüne dek Türk tersaneleri, sismik gibi yüksek teknoloji ürünü gemilerin sadece kabuk olarak üretilmesi için kullanılıyor, saçı eğip büküp kaynatan ucuz ve kaliteli iş gücü kaynağı olarak görülüyordu. Ancak biz tasarımından malzeme seçimine, malzemelerin entegrasyonundan test tecrübelerine, hatta gemi, destek ve bakım personelin eğitimlerine kadar tamamlamış olacağız. Yani bir kabuk değil anahtar teslimi bir platform üretmiş olacağız. Bu yeteneğin kazanılmış olması çok büyük bir katma değer. Tersanemizin tasarım ve üretim dahil mühendislik becerisinin geldiği seviyenin bir ispatı niteliğinde. Geminin tasarımı tamamen Türk mühendislerinden oluşan 'SEFT Gemi Tasarımı' tarafından yapıldı. Geminin göreve ve fonksiyonları tek tek düşünüldü, ekipman üreticileri ile günler geceler süren toplantılar icra ederek tüm sistemlerin birbirine entegrasyonu sağlandı. Gemi tamamen 3 de ortamda en ufak detayına kadar modellendi ve gerçekten imal edilmeden similasyon ile adeta bilgisayar ortamında bir kez inşa edildi ve denendi. MTA TURKUAZ referansı ile benzeri veya daha üstün gemilerin üretimine talip olacağız ve inşallah yurt dışında da siparişler alacağız. Bu konuda yoğun bir iş geliştirme faaliyeti içindeyiz.

"TAMAMEN TÜRK MÜHENDİSLERİN ESERİ"

İstanbul Denizcilik'te proje yöneticisi Serkan Türk, gemiyi tanıttı. Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile 24 Nisan 2012'de imzaladıkları sözleşmenin ardından büyük bir tempo ile çalışmalara başladıklarını belirten Türk, geminin dizayn çalışmalarının Türk mühendisleri tarafından SEFT Gemi Tasarım bünyesinde yapıldığını ve tamamen Türk mühendis ve işçilerinin eseri olduğunu ifade etti. İstanbul Denizcilik'te proje yöneticisi Serkan Türk, gemiyi tanıttı. Savunma Sanayi Müsteşarlığı ile 24 Nisan 2012'de imzaladıkları sözleşmenin ardından büyük bir tempo ile çalışmalara başladıklarını belirten Türk, geminin dizayn çalışmalarının Türk mühendisleri tarafından SEFT Gemi Tasarım bünyesinde yapıldığını ve tamamen Türk mühendis ve işçilerinin eseri olduğunu ifade etti.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.