Topbaş 'Trafik devrimini' anlattı

Topbaş 'Trafik devrimini' anlattı
Topbaş, “Artık büyük şehirlerde binlerce, on binlerce trafik polisi yapamazsınız. Böyle bir imkanınız yok. Dünya da bunu yapmıyor artık. Sistem farklı konmuş. ‘Biz de bu sistemi geliştirdik, bizde bu var’ diyoruz. ‘Bize trafik denetleme, kontrol etme ve g
stanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Çinçin deresi ve Soğuksu Kolu Atıksu, yağmur suyu ve dere ıslahı çalışmalarını yerinde inceledi. Topbaş, yapılan çalışmaları haritaların önünde tek tek anlattı.

ISLAHIN MALİYETİ 108 MİLYON LİRA

Topbaş sorumluluk alanlarında olan derelerin uzunluğunun bin 855 kilometre, şehir içindeki derelerin 500 kilometre olduğunu aktardı. Topbaş, şehir içindeki dere ıslahının 1 kilometre maliyetinin 5 milyon lira olduğunu belirtti. Topbaş, Çinçin deresi ıslahının maliyetinin 108 milyon lira olduğunu da söyleyerek, "Demek ki buna istimlak bedellerini de katınca 20 milyon lira kilometresinin maliyeti neredeyse "dedi. Topbaş 2004 yılında yaşanan sel baskınlarını fotoğraflarla aktararak, " İşte bu sıkıntıları artık yaşamayacağız " diye konuştu. Topbaş derenin yağmur sularının birikmesi sonucu taştığını belirterek, sokakları sel sularının basmaması için bir beton kesiti koyduklarını da söyledi. Topbaş ardından dere ıslah çalışmalarını inceledi.

BOĞAZA PARALEL YOLCULUK BAŞLIYOR

Başkan Topbaş daha sonra gazetecilerin deniz taşımacılığında hayata geçirecekleri yeni modeli anlattı. Topbaş, "Şu anda yeni bir çalışma başlattık. Arkadaşlarımızdan şunu istedik. İstanbul Boğazı 30 kilometre uzunluğu yaklaşık olarak. Her iki sahile paralel olarak yani Beykoz'dan Üsküdar'a doğru, Sarıyer'den de, Karaköy'e doğru bir deniz hattının oluşturulmasını istedik. İskeleler var kullanılmayan onların tekrar kullanılması ve bazı yerlere yeni iskeleler ilave ederek ulaşımı sağlamak " dedi.

Deniz ulaşımında trafik sıkıntısı yaşandığını aktaran Topbaş, " Bu tarzdaki teknelerle hem trafiği rahatlatmak hem de insanları bu sıkıntıdan kurtarmak için bu çalışmayı başlattık " dedi. Topbaş, modelin ne zaman hayata geçirileceği ile ilgili ise, " Yakında çok yakında" diye konuştu.

VATANDAŞ BİNASINI YIKIP, YENİSİNİ YAPACAK

Topbaş daha sonra, Esenler Turgut Reis Camii Kütüphanesine giderek, vatandaşlarla sohbet etti. Burada da gündeme ilişkin soruları yanıtlayan Topbaş, depremle ilgili İstanbul'da yapılan çalışmaları anlattı. Kentsel dönüşüm çalışmalarına başladıklarını ancak bunların eleştirildiğini söyleyen Topbaş, "Biz de dedik ki, depremle ilgili en ciddi adım bizim bu yapılara yeniden imar vererek, kendi yapılarını kendileri yıksınlar yerinde yapsınlar. Birleştikçe, daha büyük bina yapabilsinler. Bunu getirdik. İstanbul'da ilk hazırladığımız yer Fikirtepe, Esenler, Bahçelievler, Küçükçekmece. Her yerde bunu yapacağız. Burada arzu ettiğimiz şu vatandaş kendi kararını kendi versin. Birleştikçe büyüyecekler. İmar hakları artacak. Vatandaş da diyecek ki ne kadar birleşirsek o kadar menfaatimiz olacak diyecekler. Daha fazla hak vererek bu sorunu çözeceğiz.Buna artık önümüzdeki aylarda başlayacağız " şeklinde konuştu.

" BİZE TRAFİĞİ DENETLEME, KONTROL ETME VE GEREKİRSE CEZA KESME YETKİSİ VERİLSİN "

Topbaş'a bir gazeteye verdiği " Trafik sorunu çözümü önerisi " de soruldu. Topbaş, " Biz şunu söylüyoruz. İstanbul'un trafiğini çözmede ilgili valilik , emniyet çalışıyor. Eleman alamıyor; kadro yeterli değil. Binlerce on binlerce trafik polisi koyamazsınız. Biz de bu sistemi geliştirip, bu sistem bizde var diyoruz. Bize trafiği denetleme, kontrol etme ve gerekirse ceza kesme yetkisi verilsin diyoruz. Biz burada keseceğimiz cezalardan paylar da ayırarak iade edebiliriz. Ama maksat düzenlemek " ifadesini kullandı.

Topbaş, " Böyle bir yetkiyi biz alırsak ki talebini yaptık. Sayın Başbakanımızla da görüştük. Bir model olarak bir yerden başlayalım diye rica ettik. Farklı düzenlemeler de getirelim diye düşünüyoruz " dedi.

Kadıköy'de çevrecilerin 3. köprü eylemi de sorulan Topbaş, " Ben çevrecilerin hassasiyetine katılıyorum. Ben de çevreciyim. Bütün hassasiyetimiz şu yaptığımız işler, her biri gelecek kuşaklara güzel bir dünya bırakmak için " diye konuştu.

Topbaş, " Bu kentte bir köprü ihtiyacı yok mu ? Var. Ulaşımcılar diyor ki, şu Marmaray bir yapılsın bakarız. Zaten böyle diye diye geri kalındı " şeklinde konuştu.

Topbaş, çevresel hassasiyet nedeniyle Paşaköy - Odayeri arasındaki 52 kilometrelik alanın transit geçiş alanı olarak belirlendiğini de aktardı. Topbaş, yaklaşan yılbaşıyla ilgili hazırlıkları da aktardı. Topbaş, yılbaşı akşamı toplu taşımada ek seferler konulduğunu, zabıtanın daha etkin çalışacağını söyleyerek " Adeta teyakkuz halinde oluyoruz " dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.