Esenyurt Belediye bütçesi, 2011 yılında İstanbul’un 39 ilçesi arasında ilk sırada yerini aldı.
325,7 milyon TL’lik bütçe ile İstanbul’da ilk sırada yer alan Esenyurt, Türkiye’de de Çankaya’dan sonra ikinci ilçe oldu.
Ne var ki bütçenin bu kadar rekor seviyelere ulaşması Esenyurt’a da belediye başkanı Necmi Kadıoğlu’na da Esenyurt’ta iş yapan firmalara da yaramadı.
Önce Fİ-YAPI gerçeğini duydu Türkiye.
Bu gerçeği de ilk yazan gazete olarak gururluyuz tabiî ki.
FİYAKASI BOZULDU! Haberini 12 Ocak 2010’da HABERDAR yayınladığında Fİ-YAPI tam da Beşiktaş ile stadyum sponsoru olmak üzereydi.
O günlerde birileri belki bizim haberimize itibar etmemişti ancak aradan geçen zaman içerisinde HABERDAR’ın haklılığı bir defa daha ortaya çıktı.
Kadıoğlu’nun yolunu kesebilir!
Derken gün geçtikçe bir taraftan Esenyurt beton yığınına dönüştü diğer taraftan mağdurlar her geçen gün arttı.
Önceleri kimse imar probleminin bu kadar büyüyeceğine ihtimal vermedi.
Ne var ki bu gün gelinen noktada Esenyurt imar probleminin altında ezildi.
Bu sorun düne kadar Ak Parti’nin göz bebeği belediye başkanı gibi görünen Necmi Kadıoğlu’nu da yarın adaylıktan ederse kimseler şaşırmasın.
Dün belki de birilerine göre İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı gibi lanse edilen Necmi Kadıoğlu, bu gün ilçesindeki imar problemi yüzünden adaylıkta çizik yeme ihtimali ile karşı karşıya.
Arnavutköy bile zor!
2010 yılında  Necmi Kadıoğlu’nun Arnavutköy’den aday olma ihtimalini kaleme almıştım.
Aradan geçen bu sürede başta Başkan Kadıoğlu olmak üzere belki arada bir ‘Üflüyorsun Sayın Mert’ diyerek dalga geçmeyi düşünse bile korkarım ki bugün Arnavutköy bile çok zor.
Bu tespitimi Başkan Kadıoğlu’na da defalarca  yüz yüze iletmişimdir.
Neyse bunlar işin yorum tarafı.
Gelelim daha somut olan durumlara ve olaylara.
Geçtiğimiz gün ilk defa basının karşısına geçerek Esenyurt’taki imar sorununa açıklamalar yapan Esenyurt Belediye Başkanı Necmi Kadıoğlu’nun açıklamaları bir çok kişi gibi beni de fazlaca tatmin etmedi.
Bu rakamlar neyin nesidir?
Öncelikle aynı saatte önceden başka bir randevum olduğundan bu basın toplantısına katılamadığımı belirtmeliyim.
Şimdi bu yazımın içerisinde bir liste yayınlıyorum.
Bu listede Esenyurt’ta imar sorunu yaşayan 29 inşaat firmasının adı var.
Listede ada ve parsel numaraları da yer alan firmaların; parsel alanı-plan emsali-plandaki emsal hakkı-yapı ruhsatındaki inşaat alanı- yer almakta.
Mesela bir örnek verelim:
LAVİNYA CİTY’nin, parsel alanı 4 324. Plan emsali 2.50, plandaki emsal hakkı 10 811. Yapı ruhsatındaki inşaat alanı ise toplam: 49 359.
Rakamlara bakılır ise benim yorumum şu.
Ruhsat alınırken plana göre ruhsat düzenleniyor.
Ancak inşaat üç beş misli daha fazla yapılıyor.
Arada korkunç bir fark var.
Esenyurt Belediye Başkanı Necmi Kadıoğlu bu listedeki farklara ve durumlara da bir açıklık getirmeli.
Bu rakamlar gerçek midir? Gerçek ise neyin nesidir, farklar nereden kaynaklanıyor? Bütün bu soruların cevabını Esenyurtlular adına bekliyoruz.
Belediyeden habersiz yapılır mı?
Kadıoğlu keşke basın açıklamasında bazı itiraflarda daha bulunsaydı.
Mesela İBB ile yorum farkı yaşadık güzel bir itiraftı.
Firmalar maketten satış yapmışlar da doğru bir açıklama.
Zira bir çok yeni projede buna şahit olabiliyoruz.
Ancak maket dışında ‘biz 5 kat izin veriyoruz, onlar 10 kat inşaat yapıyorlar’ açıklaması başlı başına kocaman bir fiyaskodur.
Ne demek siz 5 kat izin veriyorsunuz onlar 10 kat inşaat yapıyor.
Dağ başı mı burası.
Kaldı ki dağ başında bile olsa 5 katlık yerlerde 10 kat inşaat yapılmaya başladığında bu durum ağanın dikkatini çekmese bile çobanın dikkatini hayli hayli çeker.
Evine küçük bir balkon çıkıntısı yapmak isteyen vatandaşın hemen yanı başında biten zabıtalar, belediye görevlileri, belediye başkanları.
5 kat izni olan firma 10 kat inşaat yapınca nasıl fark etmiyorlar?
İş nereye varacak?
Binlerce vatandaş mağdur oldu.
Namussuz bazı inşaat firmaları yüzünden namuslu işini yapanlar da mağdur oldu.
Necmi Kadıoğlu’nun siyasi geleceği belki de yarın tehlikeye girdi.
Tamam ortada milyon dolarlar uçuştu ama iş kime yaradı belli değil.
Peki bütün bunlara değdi mi şimdi.
Herkes başını iki elinin arasına koyup düşünmeli.
Zararın neresinden dönülürse iyidir.
Kadıoğlu başta olmak üzere, inşaat firmaları, müteahhitler, yöneticiler, hatta İBB Başkanı Kadir Topbaş hatalarını itiraf etmeli.
Ortada var olan öncelikli olarak garibanların, vatandaşların mağduriyetleri giderilmeli.
Bir musibet bin nasihatten iyidir hesabı herkes bir ders çıkarmalı.
Yoksa ortada bir sorun yok, 700-800 kişi mağdur oldu o kadar diyerek işin içinden çıkamazsınız!


İŞTE O LİSTE




https://twitter.com/MehmetMert1



KÖŞE YAZISINA GELEN AÇIKLAMALAR AŞAĞIDADIR:

 

SAMSUN TOVERS’IN AÇIKLAMASI: RUHSATIMIZ VARDIR

Biz Esenyurt İlçe Belediyesinden kendi yetkileri doğrultusunda aldığımız ruhsatla inşaatımıza devam etmekteyiz ve bu ruhsata hiçbir mualifliğimiz yoktur fakat bölgedeki örnek emsallerle alakalı beklentilerimiz olduğu da açıktır. Lakin sizin ‘’29 Adetlik işte o listede’’ ki bizimle ilgili verdiğiniz bilgi tamamen yanlıştır. Yayınladığınız listenin hangi zamana ait olduğu bilgisi yoktur, hangi kurumun veya kişinin kaynağından alındığı bilgisi yoktur, SAMSUN TOVERS’la ilgili verilen ada-pafta numarası yanlıştır, arsa m2 bilgisi yanlıştır vb. en önemlisi ise  yukarıda belirtiğimiz gibi ilgili belediyenin yetkisi dahilinde RUHSATIMIZ vardır. Süreçi izleyip menfaatlerimiz doğrultusundaki çalışmalarımızda mevcuttur. Bilgilerinize saygıyla iletir, iyi çalışmalar dileriz.

BAKYAPI’NIN AÇIKLAMASI:

Listede ismi geçen firmalardan Bakyapı İnşaat tarafından yapılan açıklamada ise "Bakyapı İstanbul Prestij Park projesindeki dairelerin balkonlarının emsale dahil edilmesinin talep edilmesinden dolayı 17.09.2012 tarihinde projesindeki dairelerin balkonlarını iptal ederek önce İstanbul Büyükşehir Belediyesi Müdürlüğü’nden proje tadilatı onayını, 28.09.2012 tarihinde ise ilçe belediyeden tadilat ruhsatını alarak ve tapu kat irtifakını kurarak inşaatına nihayet başlanmıştır.

Bakyapı olarak yaptığımız İstanbul Prestij Park projesi İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 28.09.2012 tarihinde 2012 / 20.960  No’lu ruhsat ile onaylıdır ve yönetmeliğe uygundur." denildi.

 'PROJEMİZ PLANLARA UYGUN'

Listede adı yer alan "Terrace Mix" projesinin sahibi İnanlar İnşaat adına yapılan yazılı açıklamada ise şu hususlara işaret edildi: "Tabloda yer alan m2 hesaplamaları Esenyurt Belediyesince düzenlenen 12.05.2010 tarihli ruhsat esas alınarak yapılmıştır. Ancak bu ruhsata esas proje daha sonradan değiştirilmiş olup, proje değişikliği nedeniyle 14.12.2012 tarihli tadilat ruhsatı alınmış, inşaat faaliyetleri bu projeye göre yapılmaktadır.  Müvekkil şirketin projesi yürürlükteki planlara uygundur."

Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Misafir Avatar
Hasan AKTAŞ 7 yıl önce

gerçekten ne sabrımız kaldı ne psikolojimiz bu süreci kaldırmaya yetecek, herkes suçu birbirine atıyor. suçlu dişinden tırnağından biriktirip üç kuruş arttırıp bir evi sahibi olmak isteyen vatandaşta başka herkes masum.