Aydın Yavuz

Aydın Yavuz

KULA KULLUK EDENE YAZIKLAR OLSUN

KULA KULLUK EDENE YAZIKLAR OLSUN

 AKP 2011 yılında popçulardan ve arabeskçilerden,yurtta konserler düzenleyerek şarkılarla Kürt açılımını millete anlatmalarını istemişti. Bunu duyunca aklıma,“AKP bu iş için neden uzmanları değil de şarkıcıları kullanıyor?” sorusu takılmıştı. Bu zamana dek üstünkörü dinlediğim arabesk şarkıları yeniden dinleyince, AKP’nin açılımı halka anlatmada neden şarkıcıları devreye sokmak istediğini kısmen anladım.
 
Mesela Orhan Baba şarkılarında, hayata tutunmak için uğraşan çilekeş insanların acılarını  dile getirirken şiddete karşı sevgiye,hoşgörüye vurgu yapıyordu.Bu yüzden AKP, bu şarkıcılara salt konserler düzenletmekle kalmamalıydı.Bu şarkıların vermek istediği mesajla, açılımla elde edilmek istenen amacın büyük ölçüde örtüştüğü görülüyordu.AKP bu gerçeği fark etmişti ki memlekette ne kadar arabeskçi varsa hepsiyle toplantılar yaparak işi en ince ayrıntısına dek görüşüyordu.
 
Bayan yalakanın absürd kareografisi ve cinsellik kokan şarkıları tutucu camiaya ters gelebilirdi ama Gencebay’ın; “Vicdanını Dinlersen Merhamete Gelirsin” sözünün geçtiği şarkısını dinleyenler,”Türk-Kürt Kardeştir!” sloganını atarak amacın hasıl olduğunu dosta düşmana göstereceklerdi.Neonların aydınlattığı sahnenin gerisinden Babanın,”Bırakın Yaşayalım!” şarkısı duyulunca salonda kopan sevinç çığlıkları gözyaşlarına karışarak bir sevgi yumağı oluşturacaktı. Konserin son bölümünde Baba,”Ayrılıktan Vazgeçelim”parçasını okursa  ayrılıkçılara dış güçlerin taşeronu olduklarını duyumsatarak, konser salonlarında barış rüzgarlarının estirilmesinde çok etkili olacaktı
 
Konu hassas olduğu için ışıkçısından sanatçısına herkes çok dikkatli olmalıydı bu konserlerin düzenlenmesinde.Eğer Orhan Baba yanılıp da repertuvarına,”Bir Araya Gelemeyiz Biz” yada “Batsın Bu Dünya!..” gibi barışı yoksayan, ayrılığa vurgu yapan isyankar şarkılarını da alıp seslendirirse işler çok karışırdı.Hele Baba elektro-bağlama eşliğinde o çok sevilen,”Kula Kulluk Edene Yazıklar Olsun”u okursa,dış güçlerin maşası oldukları bu şarkıyla yüzlerine vurulan tedhişçiler dellenip konser mahallinde olay çıkarabilirlerdi. Bu yüzden şarkıcı kadar menajer de ehil olmalıydı şarkıların  seçiminde.
 
Arabeskçilerle yapılan toplantılarda Başbakan’ın özel ilgisine mazhar olan Baba, ezilenleri kedere boğan kahır yüklü şarkılarına ağırlık verirse,şiddet arzularını oracıkta unutturur,teröristlerin silahlarını teslim etmelerini sağlayabilirdi.Tabi, kendileriyle  barışık hale gelip topluma entegre olmaları arzulanan bu insanların siyasi uzantıları,konser salonlarında güvenliği aşıp da kedilerini jiletlemez iseler.
 
Açılım konserlerinde şiddete yönelik jiletli gösteri engellenmezse eğer, açılım projesi temelden suya düşerdi ki, açılımın ne büyük bir şey olduğunu  millete anlatacak yeni yöntemler bulmak için bir yıl daha beklemek zorunda kalınırdı.

Önceki ve Sonraki Yazılar
Aydın Yavuz Arşivi