​​​​​​​Panik atak nedir? Nasıl tedavi edilir...?

Panik atak nedir?

Panik atak bir kaygı bozukluğudur. Kontrol edilemeyen bir sıkıntı, korku ve panik halini tanımlar. Aniden ortaya çıkar. Kişi kendisinin öleceğini veya herhangi bir şekilde fiziksel zarar göreceğini zanneder, korkuya kapılır, kendisinin hastaneye götürülmesini ister.

Panik atak sırasında nadiren bayılma ortaya çıkabilir. Fiziksel bir rahatsızlık değildir, tamamen psikolojik kaynaklıdır. Ancak bazı panik atak hastalarının kalp kapakçıklarının birinde hafif bir çökme tespit edilmiştir. Ama bu hastalığın fiziksel olduğu anlamına gelmez.

BELİRTİLERİ

Süre bireyler arasında değişmekle birlikte, tipik olarak, panik ataklar 10 dakika veya daha kısa bir sürede zirveye ulaşır ve sonra semptomlar azalmaya başlar. Panik ataklar nadiren bir saatten fazla sürer ve en fazla 20 ila 30 dakika sürer. Panik atak belirtileri arasında şunlar vardır:

– Göğüs ağrısı ya da göğüste sıkışma

– Çarpıntı, kalbin kuvvetli ya da hızlı vurması

– Terleme

– Nefes darlığı ya da boğulur gibi olma,

– Soluğun kesilmesi

– Baş dönmesi, sersemlik, düşecek ya da bayılacak gibi olma

– Uyuşma ya da karıncalanma

– Üşüme, ürperme ya da ateş basması

– Bulantı ya da karın ağrısı

– Titreme ya da sarsılma

– Kendini ya da çevresindekileri değişmiş, tuhaf ve farklı hissetme

– Kontrolünü kaybetme ya da çıldırma korkusu

– Ölüm korkusu

Panik atak nasıl tedavi edilir.

Panik atak hastalığını yenmek için en önce yapılması gereken uzman bir hekim yardımına başvurmaktır. Panik atağın sadece psikolojik bir rahatsızlık olduğunun anlaşılması tedavi yolunda atılan önemli bir adımdır. Bilinçsel davranış veya ilaç tedavisi. Bu iki seçenekle tedavi edilir. Kişinin korktuğu olaylar öğrenilerek onlardan nasıl vazgeçilir yöntemleri uygulanmalı. Kişiye kendisini kaygılandıran şeyleri anlatarak rahatsızlığının kalp çarpıntısı başka şey olmadığı anlatılır ve bu kaygılardan nasıl arınması gerektiği öğretilir. Hastaların yüzde doksanı rahatsızlığının ne olduğunu anlayabilirlerse kolayca iyileşirler. 

Sağlıksız beslenme, az uyku, sigara, kafein ve alkol tüketimi panik atak krizlerini ciddi anlamda tetikler. Fiziken ve bedenen dinlenmek ruhu özgürleştirir ve sizi stresten uzaklaştırır.

Panik atak yaşayan insanların en büyük sıkıntısı kaygı bozukluğu içinde olmalarıdır. Onlar aslında tehlikeli bir durumun içinde olmasalar bile düşünceleri ile kendilerini endişe içine sokmaktadırlar. Yani panik atak krizi yaşayanların yapmaları gereken birinci yöntem aslında her şeyin kendi kafalarında gerçekleştiğinin bilincine varabilmektir.

Panik atak krizi yaşayan hastaların yalnızca ilaçlara sığınmamaları gerekir. Panik atak tedavisinde ilaç tedavisinin ‌yanısıra gevşeme ve solunum egzersizleri faydalı bulunmuştur. Panik atak tedavisinde hipnoz kullanılan başka bir terapi yöntemidir. Hipnoz esnasında yapılan telkinlerle bazı kişilerin korkularından kurtulduğu gözlenmiştir. Nefes egzersizi oldukça etkili yöntemlerden biridir ve bu egzersizlerle nöbetlerin yaşandığı an daha kontrollü olabilirsiniz. Ancak bu süreçte en etkili ve kesin yöntem durumun yani yaratmış olduğunuz korkuların farkına vararak engelleyebilmenizdir.

YORUM EKLE