'Tıkış tıkış olan metrobüsleri alkışlıyoruz'

'Tıkış tıkış olan metrobüsleri alkışlıyoruz'
CHP İBB Meclis Üyesi Servet Baylan'ın konuşması ayakta alkışlandı.
CHP Grubu adına İETT’nin Faaliyet raporunu değerlendiren CHP İBB Meclis Üyesi Servet Baylan Meclis kürsüsünde; Tıkış tıkış olan metrobüsleri, gelmeyen İETT otobüslerini ve İETT’nin olumsuz hizmetlerini sıralarken konuşmasının sonunda, “Tüm eksik ve yanlış uygulamalarınızı, adınızdaki adalet ama uygulamadaki adaletsizliğinizi; Ellerimiz patlarcasına milletçe alkışlıyoruz” dedi ve CHP’li tüm Meclis Üyeleri dakikalarca alkışladı.

2014 Yılı İETT Faaliyet Raporu ile ilgili Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) grubu adına grup yönetim kurulu üyesi olan CHP İBB Meclis Üyesi Servet Baylan Meclis kürsüsünde gerçekleştirdiği konuşmasında eleştiri ve önerilerini sıraladı. “İstanbul gibi bir metropol şehre gece gündüz durmaksızın hizmet eden, sağlıklarından ve zamanlarından ödün vererek samimi ve dürüstçe çalışan tüm emekçi İETT çalışanlarımıza verdikleri bu hizmetlerden dolayı teşekkür ediyoruz” diyerek konuşmasına başlayan CHP’li Meclis Üyesi Servet Baylan “2014 yılı İETT faaliyet raporunu baştan sona sayfa sayfa inceledik, incelememiz sonunda maalesef beklediklerimizi bulamadık” diyerek eleştirilerine ve önerilerine yer verdiği (5 sayfalık konuşma metni ektedir) konuşmasındaki bazı satır başları şöyle:

· Bekliyorduk ki faaliyet raporunda bir nebzede olsa İstanbul’un toplu taşıma sorununa köklü, kalıcı çözümler yapılmış ya da yapılacağının bir işareti olsun. Ama öyle faaliyetlere rastlayamadım. Faaliyet raporu, içinde Nostalji resimleri, hava gazı tarihi, boya badana, bilgisayar, televizyon, dvd alımı gibi hiçbir faaliyet değeri olmayan genel bilgiler ile dolu. Şu kadarını söylemek isterim, 2014 yılının tamamının özetini yani KRONOLOJİSİNİ yarım sayfaya sığdırabilecek tarzda yazılmış olduğunu tespit ettik. Yani 184 sayfanın özeti ½ sayfada toplanabilmiş. Üzülerek belirtmek isterim ki, bu oldukça detaylı, hatta süslü laflarla anlatılan 184 sayfalık bilgilerin bir müsriflik, hem de hepimizin aklıyla alay etmek olduğunu, ½ sayfalık özet bize anlatmaktadır.

· İstanbul’un İETT raporunu bir de ben size anlatayım:

· İETT 5.343 km karelik İstanbul İl sınırları içinde toplu taşıma hizmeti yaklaşık 3.000 otobüs ve 6.000 çalışanı ile hizmet sunan kurumdur.

· Bildiğiniz gibi ve maalesef, yürüyen yayanın daha hızlı gittiği İstanbul trafiğinde günde 7-8 saat araç kullanmak zorunda olan şoför kardeşimizin, bir çoğunun ruh sağlığı bozuk durumdadır. (Her ne kadar, psikoteknik analiz ile ruh sağlıklarının ölçüldüğü söylense de)

· Hepimizin, zaman zaman kullandığı toplu taşıma araçlarında, bu trafikte günde üç- dört saat geçirmemiz halinde ruh sağlığımız etkilendiğine göre, bu işi üstlenen sürücü arkadaşlarımızı düşünün bir kere…

· Yine dış görevde çalışan personele verilen yemeklerin, sözleşmelerde belirtilen şartların dışında kalitesiz ve proteinsiz bir yemek dağıtımı yapılmakta, buda oralarda çalışan arkadaşlara bir haksızlık olduğu belirtmek isterim.

· İstanbul’un toplu ulaşım sorununu bir nebze rahatlatan fakat köklü çözüm sağlayamayan metrobüs otobüslerinin her geçen gün arızalananlarının sayısı ve kazaları da maalessef artmaktadır. Sıklıkla arıza yapması ile gündeme gelen bu pahalı otobüslerde 10 gün önce de Şirinevler durağında, bir otobüs yangını oldu. Şoförün soğukkanlı davranışı sayesinde çok şükür, her hangi bir can kaybımız olmadı.

· Eylül ayı içinde bir başka İETT otobüs kazası ise Beyoğlu’nda meydana geldi. Buradaki kazanın sebebi ise otobüsün freninin tutmamasıydı. Başkaca kazalar, biri basına yansıyan ikisi yansımaya üç otobüsün seyir halinde iken tekerlerinin fırlaması.

· Bu ve buna benzer kazalardan sadece bir kaç örnek verdim başkaca kazaları da zaman zaman basından okuyoruz. Bu kazaların meydana gelmesinin altında yatan ana sebepler şöyle; Aidiyat duygusu ile yıllardır çalışmış, Çalıştığı iş yerini benimsemiş,Burada bir çok tecrübeler kazanmış nitelikli, uzman, İETT personelini zamanla lağvederek, Her alanda yanlış uygulama olan taşeronlaşma yani dışarıdan hizmet alımı gibi bir yol izlenilmesi, kalitesiz ve denetimsiz hizmetleri de sorunun odağında olduğunu görmemiz gerekmektedir. Örnek, Otobüs tamponu, tamir örneği.

· Özel halk otobüslerinin İETT tarafından denetiminin yetersiz olmasından dolayı, çok sayıda kaza (Örneğin,Kabataşta kaza) personelin yolculara kötü muamelesi, bir çok hatta para kazanama bahanesi ile kalitesiz yakıt ve 10 numara yağ kullanmaları sonucu çevreye verilen zarar ise başkaca bir sorundur.

· Şehir servis taşımacılığında 12 yaş sınırı koyan İBB yönergesine rağmen, kendi kurumu İETT araçlarında 431 otobüsü 15 yaş üstü araçlar ile yolcu taşımaktadır. Bu hizmetlerin maliyet yönü ise kar etme hırsı olan özel sektörün kalifiye elemanının olmaması ve kalitesiz ucuz malı, denetimi yaptırılmayan bu kuruma fahiş fiyatlar ile fatura edilerek, kurumu zarara uğratılacağı konusunda bir daha sizleri uyarmak bizlerin görevidir.

· İETT bir hizmet kurumudur. Ticaret hane değildir. Bu kurumun önceliği, tüm İstanbullu yurttaşlara sağlıklarını riske atmayan, eşit, adaletli, ekonomik, konforlu hizmet sunmaktır.

· Denetim raporundaki tespitlerimize göre, otobüs iç-dış teknoloji ekipman ve malzeme açısından sık sık görülen grip, vb virüslerin yayılmasını önlenmesi ve hijyen için yetersiz olduğu insan sağlığını doğrudan ilgilendiren bu durumun kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmadığı tespitler dahilindedir.

· Yine denetim raporun tespitlerine göre; birçok ihalede şişirme faturalar ve kişiye özel adrese teslim ihale şartları oluşturulduğu tespitlerimiz içindedir. Birçok yerde kapalı otobüs durakları bulunmamaktadır. Ha bu arada kapalı durakların oranı açık duraklardan yaklaşık iki kat fazladır. Hepimiz biliyoruz ki İETT bu durakların tamamını kapalı olmasını sağlayacak bir güce sahiptir. Eğer açık durakların da olmasının kaçınılmazlığını düşünüyorsanız, başka bir sorum var. Neden daha çok yani teknik alt yapısı zayıf yoksul halkın nüfusunun yaşadığı bölgelerde daha fazla kapalı durağımız yok. Hâlbuki en çok buradaki durakların kapalı olması gerekir. Ama mevcut durumda tamamen tersi uygulanıyor. Bazen saatler sürecek kadar, durakta beklemek zorunda kalan yurttaşlarımızı soğuk ve yağışlı havalarda bu çileyi çektirme hakkına sahip olmadığımızı hatırlatırım. Ayrıca, birçok otobüs durakları engelli yurttaşlarımıza hizmet verebilme fiziki alt yapısı da yoktur.

· İstanbul’da AKP mitinglerinde ve AKP’nin tüm organizasyonlarında İETT kamu kuruluşu olduğunu unutup, seferleri aksatıp halkı duraklarda bekleterek, adında Adalet olan fakat uygulamalarında adaletsizlik olan bir partiye hizmet verdiği de hepinizin malumudur. Şimdi siz buna kiralama diye bilirsiniz ama öncelik halk hizmetidir.

• Bilet fiyatların yüksekliği konusunda en çok şikâyet edilen konular içindedir. Bizlerinde bu konuya hak verdiğimizi özellikle belirtmek isterim. Ring Hattında çalışan bir şoför kardeşimle sohbetimde, bana bir şikâyetini dile getirdi. İnsani ihtiyacı olan kısa süreli dinlenme ve zorunlu ihtiyaç giderme yerlerinin bazı peronlarda olmadığı konusunda şikâyete bulundu. (Bir örnek peron Üsküdar), 4-5 saatlik süren ring turunda ihtiyacını giderememiş şoförümüz halini bir düşünün)

• Bunun yanında, sizlerle bir özel olayı da paylaşmak isterim; Yakın bir zamanda inandırıcı bir sebebi olmayan bizler tarafından tahmin edilen “trafoya kedi girme” provası olan ülke genelinde elektrikler kesintisi oldu. Böyle bir olayın tekrarı durumunda İETT’nin Kriz yönetimi ve çözüm planı nedir? Diye sormakta gerekir.
ÖZETLE; İETT’nin Sorunları gününde ve zamanında çözememesinden kaynaklı sebeplerden dolayı, her geçen gün sorunları çığ gibi büyümektedir.Bu sorunlarda temennim can kaybının olmaması.Sizlere önerilerimizde söyleyip konuşmamı sonlandırmak istiyorum. ÖNERİLERİMİZ; Şehir genelindeki ulaşım ağı Raylı sistem, deniz ulaşımı ve karayolunun kısa orta ve uzun vadede bir plan dâhilinde Entegrasyonu yapılmalı.

· Ulaşım ağı hızla yer altına raylı sisteme dönüştürülmeli.

· İETT bünyesinde çalışan tüm personeli kadrolu hali getirilmeli.

· Eski otobüsleri servis dışına ayırıp, tüm otobüsleri Dünya standartlarına uygun ve yeterli sayıya çıkartılmalı.

Beni sabır ile dinlediğiniz için meclisimizi saygı ile selamlıyor; Tüm eksik ve yanlış uygulamalarınızı, adınızdaki adalet ama uygulamadaki adaletsizliğinizi; Ellerimiz patlarcasına milletçe alkışlıyoruz... Servet BAYLAN/ CHP İBB Meclis Üyesi

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.