Sağlık:
Kırşıklıklara karşı dört önemli tüyo!
Kırışıklıkların oluşmasında birçok etkili faktör vardır. Ancak birçok kişinin sorunu haline gelen kırışıkları engellemeye yardımcı olacak bazı yollar var. Medikal Estetik Hekimi Dr. Metehan Özgür, kırışıklardan korunmak adına tüketilmesi gerekenleri anlattı.

Daha Fazla Balık Tüketin

Balık tüketimiyle alınan omega 3 yağ asitleri; ton balığı, somon, uskumru, alabalık gibi balıklarda oldukça zengin olarak bulunur. Bu yağ asitleri vücut için faydalı olmalarının yanı sıra cildi besler ve kırışıklıkların azalmasına yardımcı olur. Cildin genç, dolgun ve diri görünmesini sağlar.

Yeşil Renkli Besinler

A vitamini cilt için önemli bir vitamindir. Çünkü cilt hücrelerinin güçlenmesini sağlar ve cildi daha canlı ve parlak görünüme kavuşturur. Brokoli, ıspanak, pazı, kabak, maydanoz, pırasa, bezelye gibi besinler A vitamini açısından zengindir.

C Vitamini Cildi Gençleştiriyor

Mükemmel etkilere sahip olan C vitamini cilt lekeleriyle savaşmaya yardımcı olur. Kolajen üretimini artırarak cilde daha genç bir görünüm kazandırır, cilt yüzeyini güçlendirir ve cildi yumuşatıp daha canlı görünüm verir.

Tekrarlayan Mimik Hareketlerinden Kaçının

Gözleri kısarak bakma, kaş çatma, kaş kaldırma gibi sürekli tekrarlanan yüz hareketleri ciltte çizgiler oluşmasına neden olur. Ayrıca yüz kaslarının gereğinden fazla çalışmasına sebep olur. Bu nedenle bu tür mimik hareketlerinden kaçınılmalıdır.

Cilt tonunu da düzenleyen C vitamini yaşlanma belirtilerinin ortaya çıkmasını da geciktirir. Bu vitamin için portakal, limon, kivi, mandalina, çilek, kavun, yeşil biber, rezene gibi besinler tüketebilirsiniz.

 

Anahtar Kelimeler
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×

Uyuşturucu kullanımının başlama yaşı 8’e...
Bilal Ay, “Uyuşturucu kullanımının başlama yaşı 8’e kadar düşmüş durumda. Uyuşturucudan ölüm...

Haberi Oku