İstanbul'a Türk Yapımı 290 Kişilik Dev Metrobüs Geliyor!

İstanbul'a Türk Yapımı 290 Kişilik Dev Metrobüs Geliyor!
Metrobüsleri üreten otomotiv fabrikasının Genel Müdürü Remzi Baka, yaptığı açıklamada, firmalarının 2013'ün sonunda Bursa'nın Kestel ilçesinde kurulduğunu söyledi.
Baka, bugüne kadar 9 ve 12 metre uzunluğunda otobüsler ürettiklerini, 6 metreden 25 metreye kadar otobüs üretecek kapasiteleri bulunduğunu anlattı. Baka, "Ürettiğimiz otobüslerin yüzde 40'ını ihraç ediyoruz. İhraç ettiğimiz otobüslerin büyük bir kısmı Avrupa'nın değişik ülkelerinde çalışıyor." dedi. Baka, 2014'te İstanbul Büyükşehir Belediyesinin talebi üzerine, kitlesel toplu taşıma araçlarından biri olan metrobüsün tasarımına ve üretimine başladıklarını bildirdi. Baka, "Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe ve teknik ekibinin katkılarıyla bugünlere geldik.

25 metre uzunluğunda, 290 kişi kapasiteli metrobüs aracını geliştirdik. Yıl sonuna kadar metrobüsün testlerini ve homologasyon (onay) işlemlerini bitireceğiz." diye konuştu. İstanbul Büyükşehir Belediyesinin 2007'de kurduğu metrobüs hattının dünyada hızlı gelişen şehirlere çok büyük örnek olduğuna dikkati çeken Baka, şöyle devam etti: "Metrobüsler, özellikle hızlı kurulabilmesi ve ekonomik olması açısından şehirler için kitlesel toplu taşıma aracı olarak demir yoluna alternatif olmasıyla öne çıktı. Türkiye ve Avrupa'da çok yüksek kapasiteli otobüsler pek yok.

İETT'nin talebi doğrultusunda metrobüs hattına ve bölgesel şartlara uygun, çift kapılı, yüksek kapasiteli araçlara ihtiyaç olduğu görüldü. Bu süreçte biz de bu metrobüsü geliştirdik. Metrobüs hatlarının daha kullanışlı hale gelmesi için çalıştık." Yeni metrobüs aracının şu anda kullanılanlardan daha gelişmiş olduğunu dile getiren Baka, "İstanbul'daki metrobüs hattında şu anda yaklaşık 480 araç çalışıyor ve günde ortalama 750 bin yolcu taşınıyor. Şu anda çalışan metrobüs araçları yaklaşık 190 kişilik kapasiteye sahip. Aracımızın kapasitesi 290 kişi olduğu için İstanbul'daki mevcut taşıma kapasitesini yüzde 40 civarında artıracaktır." dedi.

İstanbul'daki hattın bazı sorunlarının bulunduğunu anlatan Baka, metrobüs araçlarının bazen trafikte ters yönde gittiğini ve bu nedenle zaman zaman can kayıplarının da yaşandığı büyük kazalar olabildiğini aktardı.6Bu sorunu ortadan kaldırmak için aracı çift kapılı olarak tasarladıklarına dikkati çeken Baka, şöyle devam etti: "Taşıma kapasitesinin artması, trafiğe büyük bir rahatlık getirecektir. Önceki metrobüsler yurt dışından ithal edilmişti.

Bu aracın yerli olması da büyük bir avantaj. Aracın yerli olması Büyükşehir Belediyemizin talebidir. Hem sanayimize hem de ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacaktır. Yıl sonunda bu araçlarımızı İstanbul metrobüs hatlarında görmeyi arzu ediyoruz. Araçlarımızı dizel, elektrikli ve hibrit olarak üç ayrı modelde geliştirdik. Şu andaki aracımızı dizel Euro-Avrupa standartlarına ve belgelendirmelerine uygun olarak geliştirdik. Süreç içinde bu aracın elektrikli ve hibrit versiyonunu da belediyelerin talebi üzerine üretebiliriz. Bu araçlarımızı yurt dışına satabilmek için Avrupa standartlarına uygun olarak geliştirdik."

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.