Hızlı tren projelerinin maliyetinde büyük artış

Hızlı tren projelerinin maliyetinde büyük artış
TCDD’den alınıp Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne devredilip hızlı tren projelerin toplam maliyeti ise 5 kat arttı.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, YHT projeleri Cumhurbaşkanlığı 2021 yılı yatırım programına göre Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı bünyesindeki Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne (AYGM) devredilmesinden sonra sonuçlarını ele alan rapora imza attı.

BİR YILLIK ARTIŞ 3.66 KAT

Rapora göre, 2020 yılında TCDD’de bünyesindeki 6 farklı YHT projeleri toplam maliyeti yatırım programında toplam 36 milyar 540 milyon 811 bin lira olarak hesaplanıyordu.

BirGün'de yer alan habere göre, 2021’ yılında söz konusu 6 proje kısmen veya tamamen AYGM’ye revize edilip devredilince ilgili projelerin toplam maliyeti ise 133 milyar 940 bin 658 bin liraya çıktı. 6 proje için ortalama artış bir yılda 3,66 kat oldu.

ARTIŞIN NEDENİ FİNANSMANIN DIŞ KREDİ OLARAK BELİRLENMESİ

2020 yılı yatırım programında TCDD tarafından öz kaynak kullanılarak yapılması planlanan projelerin, 2021 yılında AYGM’ye devredilirken finansmanının dış kredi olarak belirlenmesinin, maliyetleri rekor oranda yükselttiğinin altını bir kez daha çizdi.

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın’ın raporunda, söz konusu projeler şöyle sıralandı:

Ankara-İzmir Projesi, 2021 yılında bir kısmı TCDD’de bırakılırken; bir kısmı ise AYGM’ye devredildi. Proje maliyeti 4,3 kat arttı.

Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Projesi, 2021’ yılında proje revize edilip bir kısmı TCDD’de bırakıldı, bir kısmı da AYGM’ye devredildi. Projenin maliyeti bir yılda 5 kat arttı.

2021’ yılında bir kısmı TCDD’de kalan, bir kısmı ise AYGM’ye devredilen Adana-Osmaniye-Gaziantep Projesi’nde maliyet artışı yaşandı. Projenin toplam maliyeti 3,3 kat arttı.

Yerköy-Kayseri Projesi’nin tamamı 2021’ yılında AYGM’ye devredildi. Maliyeti bir yılda 3 kat artış gösterdi.

Gebze-S. Gökçen-Havalimanı-Halkalı Projesi’nin tamamı 2021 yılı yatırım programında revize edilip AYGM’ye devredildi. Bir yılda maliyet artışı 3,2 katı buldu.

Aksaray-Ulukışla-Yenice Projesi, AYGM’ye devredildi. Projenin toplam maliyeti 3,4 kat artış gösterdi.

Kaynak: BirGün

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.