GEREĞİ YAPILMALI

Bu seçimin birinci kaybedeni AKP,ikinci kaybedeni de CHP’dir.AKP’nin kaybedeceği bekleniyordu.Ülkeyi yangın yerine çeviren bir iktidarın kaybetmemesi düşünülemezdi.Şaşırtıcı olan ve milyonlarca insanda hayal kırıklığı yaratan,bunalan insanlara ekonomik vaatler sunan CHP’nin kaybetmesidir.

İktidar boğazına dek çamura batmışken,iç-dış konjonktür muhalefetin iktidarına bu kadar elverişliyken CHP neden kaybetti? Bunun birçok nedeni var.Birinci neden,CHP’nin bagajının dolu olması yani geçmişteki hatalarından arınamamış olmasıdır.İkinci neden de CHP’nin bu seçim sürecinde stratejik hatalar yapmasıdır.Bir üçüncü neden de Genel Başkan’ın propaganda dilini yakalayamamış olmasıdır.

CHP yönetimi seçim propagandasını tek çizgide yürüttü.Sadece yapacaklarını anlatarak,hangi zemine bina inşa etmek istediğini söylemedi.Yani AKP’nin toplumda yarattığı tahribatı,yıkımı sergilemedi.İnsanların bu iktidara niçin oy vermemeleri gerektiğini etkili ve inandırıcı bir dille anlatmadı,anlatamadı.İktidarın halka hakaretine halk adına cevap veremedi.Saldırganın kibirini gözler önüne seremedi.Çete,hain suçlamasını duymazdan geldi.Halkın öfkesini yatıştıramadı.Kendilerini yalnız,çaresiz hisseden yığınlar AKP’yle birlikte CHP’ye de kızdı,öfke biriktirdi.

Yani CHP bu seçimde oylarını istediği insanların duygularına tercüman olamadı.Onların siyasi sözcülüğünü yapamadı.Yapmak istemeyen bir tavır takındı.Halkın söylemek isteyip de söyleyemediklerini söylemedi.Bunu da,”halk siyasi kavga istemiyor”gerekçesine bağladı.Yanıldı.Bu saikle,her ağzına geleni söyleyen kibirliye halk adına cevap veremedi.Bu pasif tutum insanlarda,”işini bilmez,zayıf CHP”algısı yarattı.

CHP Genel Başkanı meydanlarda halkın duymak istediği sözcüklerin en hafifini,cümlelerin en etkisizini kullanarak yığınlarda hayal kırıklığı hatta öfke yarattı.Bu öfke sandığa yansıdı,CHP bir daha yenildi.CHP’nin başarısızlığında,bu partiden HDP’ye oy gitmesinden söz bile etmek istemiyorum çünkü bu,sebep değil sonuçtur.Bu sonucu yaratanlar gereğini yapmalıdır.  

YORUM EKLE