Atatürk Havalimanı'nda facianın eşiğinden dönüldü..

Atatürk Havalimanı'nda 'yakıt' alarmı

Atatürk Havalimanı'nda facianın eşiğinden dönüldü..

Atatürk Havalimanı'nda itfaiye alarma geçti. Diğer uçakların altına kadar ulaşan yakıtın üzerine köpük sıkıldı

 Atatürk Havalimanı'nda inen Tataristan Havayolları'na ait bir yolcu uçağı 222 numaralı köprüğe yanaşarak yolcusunu indirdi. Birkaç dakika sonra TGS'ye ait bir bagaj taşıma aracı uçağın sol kuyruğuna çarptı.

Çarpmayla birlikte uçağın sol kuyruğunda büyük bir delik açıldı ve yakıt aprona boşalmaya başladı. Aprona akan tonlarca yakıt için itfaiye alarma geçti. İki itfaiye aracı yakıtın üzerine köpük sıkarak müdahale etti. Atatürk Havalimanı VİP salonu karşısında bulunan körükte meydana gelen olay sonrası apronda geniş güvenlik önlemleri alındı. Uçağın kanadın altına plastik depolar konularak yakıtın aprona akması kesildi. Ancak akan tonlarca yakıtın diğer uçakların altına kadar ilerlediği görüldü.
Atatürk Havalimanı'nda Tataristan Havayolları'na ait Tupolev 154 tipi yolcu uçağına çarpan TGS (Turkish Ground Servise) şirketine ait bagaj taşıma traktörü az daha faciaya yol açıyordu. Yolcu uçağının sol kanadı hasar görürken çarpmayla birlikte yakıt aprona boşalmaya başladı. Aprona akan tonlarca yakıt için itfaiye alarma geçti. İki itfaiye aracı yakıtın üzerine köpük sıkarak müdahale etti. Atatürk Havalimanı’nda iniş ve kalkış yapacak uçaklar alternatif taksi yollarına yönlendirildi. Tehlikenin yaşandığı 222 numaralı körüğün karşısında da VİP Salonu bulunuyordu. Akan tonlarca yakıtın diğer uçakların altına kadar ilerlediği görüldü.

"ALEV ALABİLECEĞİ İÇİN ÇOK TEHLİKELİ BİR DURUM OLUŞTU"

80 yolcuyla İstanbul’a gelen ve saat 11.00’da 100 yolcusuyla Tataristan’ın başkenti Kazan’a uçması planlanan Tupolev 154 tipi uçağın sol kanadında yaklaşık 5 ton yakıt bulunuyordu. Tataristan Havayolları görevlisi olayla ilgili olarak, "Bagaj aracı yanlış manevra yaptı ve uçağın kanadına çarptı ve bunun sonucunda yakıt akmaya başladı. Alev alabileceği için çok tehlikeli bir durum oluştu.Yirmi dakika önce meydana geldi.İtfaiye gelip köpük sıkmaya başladı. Bu traktörü kullanan sürücü hatalıydı" dedi.

DHMİ Atatürk Havalimanı Başmüdürü Celal Özuğur da DHMİ’ye ait itfaiye araçlarının hemen müdahalede bulunduklarını söylerken sıcak hava yüzünden buharlaşan yakıtın tehlike oluşturmaması için köpükle yakıtın üstünün örtüldüğünü söyledi. Özuğur,Atatürk Havalimanı’nda iniş ve kalkışlarda sorun olmadığını ve hava trafiğinde aksama yaşanmadığını söylerken, "Kerosen hemen tutuşmaz fakat hava sıcak. Soğutma yaptık ve köpükle üstünü örtük. Buharlaşmadan dolayı bir tehlike yaşanmaması için bu müdahaleyi yaptık.Şimdi apronun bu bölgesini açmak için yıkama yapıyoruz. DHMİ olarak anında müdahale ettik" diye konuştu.

Uçak seferden çekilirken bakım için hangara alındı.Yaşanan kazadan dolayı yer hizmetleri veren TGS şirketine de ceza kesilecek.

Bu arada Tupolev 154’ler Airbus ve Boeing uçaklarına göre kanatları yere daha yakın olduğunu söyleyen havacılık uzmanları sürücünün bundan dolayı hata yapmış olabileceğini belirttiler.

UÇAK YAKITI KEROSEN NEDİR?

Benzinden daha zor alev alır ama benzinden daha fazla da ısı verir. Parlama derecesi 40°C dir. Bu derecenin altında herhangi bir ateş temasında yanmaz. Bu özelliği sayesinde Uçak Yakıtı olarak da kullanılmasının asıl nedeni herhangi bir kaza/kırım anında yangın çıkartma riskini minimize etmesidir.Kerosen yakıtı havacılık alanında JET-A1 yakıtı olarak da bilinir.Buharı havadan ağır olup zeminde yayılır ve uzaktan ateş alması mümkündür. Yangınlarında köpük, KKT, CO2, Kum veya Toprak kullanılır.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER