Trafikte yeni ceza sistemi

Ataköy sahil yolu ile Bağdat Caddesi’nde pilot uygulamasının yapıldığı hız koridoru sistemi, E-5′te uygulanmaya başlıyor.

 Trafikte yeni ceza sistemi

Sürücüler dikkat 2013 ile birlikte yeni bir hız uygulaması daha yürürlüğe girdi.

 Söz konusu sistemde iki nokta arasındaki hız ortalamasının üzerine çıkanlara ceza kesilecek. EDS sisteminin ilk kameraları E-5 karayolunda Bahçelievler ve İncirli mevkiine yerleştirildi. Sistem sadece ceza kesilmesi için değil aynı zamanda trafik yoğunluğunun daha önceden tespit edilmesi için de kullanılacak.

Elektronik Denetleme Sistemi’ne (EDS) ilişkin yeni projeler üretilmeye devam ediliyor. Dinamik trafik yönetim sistemi projesi kapsamında uygulamaya konulması beklenen proje radar temelli sistemden farklı işliyor. Yeni sistemle EDS’ye yaklaşan sürücünün hızını düşürmesi yeterli olmuyor. Hız koridoru adı verilen bu sistemde farklı iki noktaya konulmuş kameralar aracın giriş ve çıkış hızını hesaplıyor, daha sonra aradaki mesafe ile geçiş süresi ölçülerek ortalama hız bulunuyor. Ortalama hızı 70’i geçen araçlara ceza kesiliyor.

Hız koridoru uygulaması İstanbul’da pilot bölge olarak seçilen Ataköy sahilyolu, Bağdat Caddesi ve Sarıyer Çayırbaşı’nda hayata geçirilmişti. Kağıthane ve Dolmabahçe tünellerinde de hız koridoru sistemi aktif hale getirilmişti.

Şehir içinde uygulamaya konulan proje şimdi D-100 karayolu gibi ana arterlerde de faaliyete geçiriliyor. Sistem diğer caddelerde olduğu gibi işleyecek. İki farklı noktalardan aracın giriş ve çıkış hızları hesaplanarak belli bir ortalamayı geçen sürücüye ceza kesilecek. Bu sistemin devreye girmesiyle aşırı hıza bağlı ölümlü kazaların yaşandığı D-100 karayolunda sürücülerin daha dikkatli gitmesi sağlanacak. Şimdilik test aşamasında olan kameralar D-100 karayolunun belirli yerlerine konulmaya başlandı.

90 KM’Yİ GEÇEN ARACA 319 LİRA CEZA

EDS sistemi noktasal değil koridor şeklinde çalışacağı için geneli kontrol edilecek. Maksimum hız limiti 70 olacak şekilde değişik hızlarda kontrol edilecek. (30-50-70 km/saat gibi) Belirtilen hız limitini ne kadar geçerse sürücünün cezası artacak. Hız limiti 50 verildiğinde; 55-65 arası 154 TL, 65′i geçince 319 TL, hız limiti 70 olarak belirtildiğinde ise 78-91arasi 154 TL, 91’i geçince 319 TL ceza kesilecek.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi trafik kontrol merkezinde kentte meydana gelen anlık trafik akışı 7/24 gerçek zamanlı olarak izleniyor ve kontrol ediliyor. Kent trafiğinin etkin verimli ve maksimum güvenlik içerisinde işletilmesi, ancak ve ancak mevcut yol ağının bir merkezden; ölçüm, gözlem, bilgilendirme, denetim ve yönetim hizmetlerinin birlikte yürütülmesiyle mümkün olabiliyor. Bu amaçla D-100 üzerinde kapasite iyileştirme çalışması yapılması planlanıyor. Kent içi yollarda kapasite iyileştirmesi yapılabilmesi için öncelikle hızların trafik akımının gereklerine göre dinamik olarak düşürülmesi veya yükseltilmesi gerekiyor. 

Hız limitlerinin azaltılması sonucunda artan güvenliğin yanında, özellikle kapasitesine yakın çalışan yollarda şu faydaların sağlanması bekleniyor; trafik akımlarında artış, buna bağlı olarak tıkanıklıklarda ve gecikmelerde azalma meydana gelecek. Bunlara bağlı olarak düşen taşıt işletim maliyetleri, yüksek yakıt tasarrufu, daha az kirlilik ve gürültüye sağlanacak. Sistem tıkanıklığı önceden öngördüğünde veya tıkanıklık anında otomatik olarak trafiğin akışkanlığını sağlayacak en iyi hızı hesaplanacak ve hesaplanan hızlar ilgili şerit yönetim işaretlerinde gösterilecek. Hesaplanan hız limitlerine uymayan araçlar elektronik ortamda tespit edilerek cezai işlem uygulanacak. Bu sistemde değişken trafik işaretleri yolun olağan işleyişini aksatacak sis, kar, yağmur, buzlanma gibi doğa olaylarını veya hız limiti uygulamalarını, elektronik denetleme uyarıları, yoğun trafik uyarısı, dikkat ve taşıt sınırlamaları ve benzeri durumlarda sürücüleri bilgilendirme ve yönlendirme amacı ile kullanılıyor.
Güncelleme Tarihi: 01 Ocak 2013, 14:39
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER