4 yolculu araca tercihli yol

4 yolculu araca tercihli yol
Şeritlerde yapılacak düzenlemeyle İstanbul’un trafik sorununa acil çözüm arayan Prof. Dr. Ilıcalı, online araç paylaşım sisteminin de hayata geçirilmesinin şart olduğunu söyledi
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın ulaşım danışmanlığı görevini yürüten Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı ile katlanabilir olmaktan çıkan İstanbul trafiğini yerinde inceledik. Ulaşımdaki uzun vadeli kurtuluş reçetesinin 148 kilometre olan metro hattını 2023’e kadar 780 kilometreye çıkartmak olduğunu söyleyen Ilıcalı, megakent trafiğine çare bulmak     için acil çözüm planına geçildiğini söyledi.  

Mesai bitim saati 17.30 ile 19.00 arasında Beşiktaş, Zincirlikuyu, Levent, Mecidiyeköy hattında mevcut trafiği Milliyet için gözlemleyen Ilıcalı, kısa vadeli acil çözüm önerileri ve projeler hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Ilıcalı, akşam iş çıkış saatinde yaptığı gözlemlerin ardından bazı hassas noktalar için İBB yetkililerini arayarak basit çözüm önerilerini iletti. Ilıcalı’nın önerileri anında kabul edilirken, şerit disiplini için hem Zincirlikuyu otobüs durağının önüne, hem de köprüye katılım kavşağına plastik duba ayraçlar konuldu.

Maslak yönünde bulunan otobüs durağının plastik dubalarla yoldan ayrılması gerektiğini ifade eden Ilıcalı, “İstanbul’da hissedilen sıcaklık gibi hissedilen trafik sıkışıklığı yaşanıyor. Şerit disiplinsizliği, ana arterlere katılımlarda yaşanan düzensizlik, sürücülerin şerit ihlalleri, parklama sorunu ve denetimsizlik mevcut sıkışıklığın üzerine yüzde 30’luk hissedilen trafik sıkışıklığı durumunu yaratıyor. Zincirlikuyu’dan köprüye dönen araçlar yolun 3 şeridini kaplıyor. Şerit düzensizliği ve trafik sıkışıklığına en güzel örnek Zincirlikuyu’da bulunan köprüye katılım kavşağıdır. Yıldız katılım ve Etiler Zincirlikuyu ayrımları da aynı sorunlu yerler arasında. İlk etapta plastik dubalarla şerit disiplininin sağlanması gerekiyor. Sonrasında ise bordürlerle düzenlemeye gidilebilir” diye konuştu.  

“Yüzde 80 tek yolculu”


Ilıcalı, Levent istikametine giden araçları da gözlemledikten sonra “Sizin de gördüğünüz gibi her 10 araçtan 8’i tek yolculu. Megakent yollarındaki en büyük sorun yüzde 80 oranına varan tek yolculu araçlar. Araç paylaşım sistemi pik saatlerde hayata geçirilmeli. Online olarak, haritadan yolculuğunuzun başlangıç ve bitiş noktalarını seçerek, sizinle aynı veya yakın güzergahtan aracıyla geçecek kişilerle eşleştirme yapabilirsiniz. Sistemin güvenilirliği açısından T.C kimlik numarası veya onaylanmış bir kimlik bilgilerinin girilmesi gerekir.

Aynı bina, işyeri veya siteden oturup aynı güzergaha gidecekler için araç paylaşım sistemi artık elzem hale gelmiştir. Trafiğin oluşmasına yol açan en önemli sorunlardan biri de ana arterlere katılım yollarındaki geometrik durumdur. Yollarda şerit düzenlemeleri doğru yapılmalı. Ana arterlere katılım nedeniyle 2-3 şeritli yollar 4-5 şeride çıkabiliyor. Ayrıca tam adaptif kavşak adı verilen proje de kent genelinde uygulanmalı. Akıllı trafik lambaları sayesinde trafik ışıklarında oluşan sıkışıklık ve birikmenin önüne geçilebilir” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.