‘Türk kadınları iç giyimde dantelden vazgeçemez’

‘Türk kadınları iç giyimde dantelden vazgeçemez’
Yaşam tarzımız hızla değişiyor peki ya alışkanlıklarımız?
Beymen Mısır'dan çıkıyor mu?

Mısır’daki mağazalarını perşembeden beri geçici olarak kapattıklarını söyleyen Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, “Önceliğimiz personelimizin güvenliği. Ama yatırımımızı çekmeyi düşünmüyoruz. Mısır önemli bir pazar” dedi. Çapçı, geçici olarak kapatıldığı son gün dahi mağazadan alışveriş yapıldığını vurguladı

Mısır’daki mağazalarının perşembe gününden bu yana kapalı olduğunu söyleyen Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, “Kahire’deki mağazamızı geçici olarak kapattık. Önceliğimiz personelimizin ve mağazamızın güvenliği” dedi.

Mağazalarının bir otelin içinde olmasının avantajının yaşadıklarını belirten Çapçı, “Dışarıya açılan vitrin ve kapımız yok. Ayrıca bulunduğumuz bölgede çok sayıda konsolosluk var. Bu nedenle güvenlik konusunda bir sıkıntı yaşamadık” diye konuştu.

Beymen Kahire’nin yıllık 20 milyon dolar ciro yaptığını kaydeden Çapçı, şunları söyledi: “Mağazamızı 2005 yılında açtık. Pazara ilk girenlerdek biriydik ve bunun avantajını yaşadık. 2011 için satınalma hacminde yüzde 30 büyümemiz vardı. Markaların artan bir ilgisi vardı. Ancak şimdi satınalmayı daraltıp gidişatı anlamak istiyoruz. Mısır’ın önemli bir misyonu var. Belki tüm bu olaylardan sonra ülke daha da güçlenecek.”

Son gün alışverişi

Bu pazarı uzun vadeli olarak değerlendirdiklerini anlatan Çapçı, “Yatırımımızı çekmeyi düşünmüyoruz. Çünkü Mısır önemli bir pazar” dedi. Çapçı, geçici olarak kapattıkları son gün dahi mağazadan alışveriş yapıldığını vurguladı.

Kahire’deki ekipten ülkedeki bankaların önümüzdeki pazar günü faaliyetlerine başlayacağına dair bir bilgi aldıklarını ifade eden Çapçı, “Biz de mağazayla ilgili durumu yeniden değerlendireceğiz” dedi.

Özel dikim hizmeti

Beymen mağazalarının dışında Beymen Club ve monobrand mağazalarının da olduğunu hatırlatan Çapçı, “Tüm bunlarla birlikte toplam 48 mağazayla faaliyet gösteriyoruz” diye konuştu. Çapçı, monobrand butik portföyünün de genişlemeye devam edeceğini, aralarında Lanvin ve Tom Ford’un da bulunduğu yeni markalarla butikler açılmasının planlandığını, bazı markalar için de ikinci lokasyon arayışlarının başladığını anlattı.

Elif Çapçı, 2012 yılında faaliyete girecek Zorlu Center’da 9 bin metrekarelik bir Beymen mağazasının açılacağını belirterek, “Bu mağazamız en demokratik mağazamız olacak. Daha ulaşılabilir olacak” dedi.

Artık çocuk ve gelinlik kategorisinin de Beymen müşterileriyle buluştuğunu söyleyen Çapçı, ayrıca yılda 365 gün ‘kişiye özel dikim’ hizmeti vermeye başladıklarını kaydetti.

Yüzde 30 büyüme, 15 yeni mağaza

Türkiye’de ise perakende pazarının olumlu bir ivme yakaladığını söyleyen Elif Çapçı, “Geçen yıl hedeflerimizi yukarı doğru revize etmiştik. Bu yıl ise yüzde 30 büyüme ve 15 yeni mağaza açmayı planlıyoruz” diye konuştu.

Geçen yıl kasımda ayında Beymen.com’u faaliyete geçirdiklerini belirten Çapçı, şu bilgileri verdi: “Günde 4-5 bin ziyaretçi alıyoruz. Bu yıl internete özel satın alma yapmaya başlıyoruz. Bu kanal bizi çok heyecanlandırıyor. İçerik olarak daha da zengileşecek. Beymen.com bir indirim sitesi değil. Bir lüks alışveriş sitesi. Şu anda 8 şehirde 16 Beymen mağazasıyla faaliyet gösteriyoruz. Kahire ile birlikte toplam 17 mağazamız var. Ama internet sayesinde 43 şehire ulaşmayı başardık. Sitemizden gece yarısı bile alışveriş yapılıyor.”

Beymen’in yeni mağaza formatı üzerinde çalıştığını kaydeden Çapçı, 150 ve 300 gibi daha küçük metrekarelerdeki bu yeni formatın eylül ayı gibi tamamlanmasının planlandığını söyledi.

‘Türk kadınları iç giyimde dantelden vazgeçemez’

Yeni İnci olarak kadınlar ve erkekler için özel koleksiyon hazırladıklarını söyleyen şirketin üçüncü nesil yöneticisi Furkan Atakan, “Alışkanlıklar ve yaşam biçimi değiştikçe, bir iç giyim kültürü de oluşmaya başladı. Ama şurası kesin: Türkiye’de dantel her zaman revaçta. Türk kadınları iç giyimde dantelden vazgeçemez. Bu nedenle en çok dantelli ürünlerimiz satılıyor” dedi.

Türkiye’deki beden yapısında da değişim yaşandığını ifade eden Atakan, “Örneğin eskiden bu kadar çok büyük beden sutyen satmazdık. Şimdi yıldan yıla büyük beden sutyene talep artıyor. Öyle ki üretimimizin yarısından fazlasını büyük beden olarak gerçekleştiriyoruz. Çünkü kadınların beden yapıları değişiyor” dedi.

Erkekler için korse

Giyim tercihlerinin ve zevklerin de değiştiğini kaydeden Atakan, “Bunun en güzel örneği de renkli iç çamaşırına olan talep. Eskiden üç renk vazgeçilmezdi: Siyah, beyaz ve ten rengi. Şimdi işler biraz değişti. Bizim bir süre önce butik olarak ürettiğimiz turkuaz, mürdüm, toprak gibi renklere inanılmaz talep var. Ve bunlar moda veya riskli renk olmaktan çıktı” diye konuştu.

Yeni ürün arayışlarının sürekli devam ettiğini belirten Atakan, şöyle devam etti: “Sonuçta insanın yapısında yenilik arayışı var. Örneğin erkekler için korse üretmeye başlıyoruz. Aslında bunun ciddi bir eksiklik olduğunu bugün daha net görüyoruz. Bizden uzun yıllardır ince çorap üretmemiz talep ediliyor. Yaz aylarında bu talebe yanıt vermeye hazırlanıyoruz. Bugüne kadar hep kadınları, erkekleri ve gençleri düşündük. Ama şimdi çocuk pijaması imalatına da giriyoruz. Ve mayo... Bu alan bizim için hem atılım hem de gelişim demek. Mayo üretimi için tarih olarak 2015’i hedefliyoruz. Hedeflerimizi büyük tuttuğumuz için, acele etmek de istemiyoruz.”

Mağaza sayısını 25’e çıkaracak

Yeni İnci’nin lokomotif markaları olduğunu belirten Furkan Atakan, “2009’da Maddam ile perakende alanına girdik. Ygirl, bizim genç hanımlara yönelik markamız. Ve elbette beylere yönelik Kitaro’muz var. Bu marka sayesinde erkeklerin de iç giyimde modayı takip ettiklerine tanık olduk” dedi. Atakan şirketin yatırım hedefleriyle ilgili şunları söyledi:

“Kısa sürede Yeni İnci’nin ikinci fabrikası faaliyete geçecek. Yaklaşık 4 milyon dolarlık bir yatırım. Bu fabrika mağazalaşma yolunda bir kilometre taşı olacak. 2011’i aynı zamanda mağazalaşma yılı ilan ettik.

Bütün illere satış gerçekleştirmek istiyoruz. İlk etapta İstanbul, İzmir ve Ankara’yı hedefliyoruz. İstanbul’daki mağaza sayımızı 25’e çıkarmak için yoğun bir çalışma süreci içine girdik.”

Promod, Sfera, Fitch ve Least markaları yolda

Jones Lang Lasalle Türkiye Başkanı Avi Alkaş, Türkiye’ye gelecek markalar arasında Desigual, Victoria Secret, American Eagle, Sfera, Cartefial, Hollister, Abercrombie Fitch, Promod, Least ve Zippy olduğunu söyledi.

Alkaş yabancı ilgisiyle ilgili olarak, “Şu anda Alman sigorta fonlarından ofis ve AVM satın almak veya birlikte geliştirmek için ilgi görüyoruz, Amerikan fonları bölgeye ilgi gösteriyor. İlk dalışlarını görmeye başladık. Alman fonu, (çoğunluk almasak bile sessiz ortak oluruz, yeter ki bize ortaklık sağlayın) diyebiliyor. Körfez bölgelerinden de Türkiye’ye yönelik çok ciddi yatırım, Rusya’dan turistik yatırım geleceğini bekliyorum” diye konuştu.

Alkaş, seçim ekonomisinde olumsuz etkileşime girilmemesi durumunda Türkiye’nin çok daha ciddi yatırım çekeceğini belirtti.

‘Mısır’a gitmek istemiyorlar’

Alkaş, Ortadoğu’da yaşanan olaylarla ilgili olarak, “Bölgede ne değişiklik olursa olsun bundan Türkiye’nin farklı yararları olacağını görmek lazım. İlk fırsatta turizme yansıyacak” dedi. Alkaş, Jones Lang LaSalle tarafından hazırlanan, “Türkiye Gayrimenkul Piyasası 2010 Gelişmeleri, 2011 Öngörüleri” başlıklı raporun açıklandığı basın toplantısında yaptığı konuşmada, Mısır’daki gelişmelerle ilgili olarak, şunları söyledi:

“Şimdi yabancılar Mısır’a gitmek bile istemiyorlar. Etrafın durulmasını bekleyeceğiz. Yağma hareketleri tatsız. Karışıklığı fırsat bilip mağazalara zarar verebiliyorlar. Bizim Dubai’deki ofisimiz dahi geçen haftadan beri kapalı. Şu anda bir çekirdek ofisimiz oluştu Kahire’de. Ümit ediyoruz ki bulutlar bir dağılsın. Çatışma ihtimali kötü. Yarın Cumayı bekleyelim, ondan sonra da önümüze bakmaya çalışacağız. Karmaşa bölgeye atlayacak gibi duruyor.”

‘Kiraya yansımadı’

Jones Lang LaSalle Sermaye Piyasası ve Araştırma Direktörü Kıvanç Erman da, Türk perakendecisinin bu krizden oldukça güçlü çıktığını belirtti. Henüz kira düzeylerinde kriz öncesi seviyeye dönüş görülmediğini belirten Erman, 2012’de kiraların kriz öncesi seviyeye gelmesini beklediklerini kaydetti. Erman, “Perakende harcamalarındaki artış kira oranlarına henüz yansımadı. Mal sahiplerinin sağladığı kira indirimleri de bitti. Son bir yıldır herhangi bir destek söz konusu değil” diye konuştu.

2010 yılında 28 alışveriş merkezi açıldı

Rapora göre kriz öncesi seviyeleri yakalayan tüketici güveni ve güçlü ekonomik büyüme, perakendecilerin 2010 yılında daha güçlü bir yatırım politikası izlemelerine neden oldu. 2010 yılı ayrıca Türk perakendecilerinin yurtdışında güçlü bir şekilde yatırım yaptıkları bir yıl oldu. Koton, LCW, İpekyol, Boyner, Mavi Jeans gibi Türk markaları, Bağımsız Devletler Topluluğu, Ortadoğu ve Balkan ülkelerinin yanında Avrupa pazarında da agresif bir şekilde genişliyor. Avrupa’da 2 bin 100 adet Türk markası mevcut iken, önümüzdeki 10 yıl içinde bu rakamın 40 bine yükselmesi bekleniyor.

2009 yılında toplam 855 bin metrekare kiralanabilir alana sahip 27 alışveriş merkezi açılmışken, 2010 yılında toplam 827 bin metrekare kiralanabilir alana sahip 28 AVM açıldı. 2009 yılında kiralanabilir alandaki büyüme Anadolu ve İstanbul’da eşit şekilde dağılmışken, 2010 yılında Anadolu’da daha güçlü bir büyüme gözlemlendi.

Tek aşk için ‘tek taş’

Sevgililer Günü yaklaşırken, Atasay da bugüne özel tüm çalışmalarını tamamladı. Şirketin, Atasay One&Only, isimli ürünü, bugüne özel sunuldu. Özel tektaş ve çarpıcı tamtur tasarımlarıyla dikkat çeken ürün, özellikle pırlanta tutkunu kadınlar için geliştirildi. Bu arada, şirket, ‘Altın Bonus’ ile alışveriş yapan herkese, ‘pırlanta kalpli melek kolye’yi hediye ediyor.

Bu arada Asgold satan Atasay mağazalarında yine bugüne özel bir ürün daha geliştirildi. Akıllı bir tasarım olarak nitelendirilebilecek ürün, ekonomik açıdan son derece avantajlı bir yapıya da sahip. Asglod Coronet isimli ürün ilk bakışta tek modelmiş gibi görünen ancak fonksiyonelliğiyle kalp kolye, tek taş efektli kolye ve içinde tek taş efekti olan kalpli kolye olmak üzere üç ayrı modelde kullanılabiliyor. Ürün için belirlenen fiyat ise 990 TL.

Kiğılı soğuk günleri indirimle karşıladı

Erkek giyimde alanında faaliyet gösteren Kiğılı, bu soğuk kış günlerini indirimle karşılıyor. Şirket, kış sezonu için başlattığı kampanya ile mont ve kabanları 99 TL’den satışa sunuyor. Kiğılı’nın değişik renk ve modellerde pantolon, gömlek ve trikolarını ise 39 liradan satın almak mümkün. Kiğılı marka takım elbiseler ise 179 TL’den alıcı buluyor.

Kiğılı’nın öyküsü 1938’de erkekler için kumaş satışı ile başlamış. Şirket ilk olarak 1965’te Kiğılı markasıyla üretime geçmiş. 1969’ta ilk mağazasını İstanbul Beyoğlu’nda açan Kiğılı’nın bugün 185 mağazası bulunuyor.

Sarar, hediyenin yarısına ortak oldu

14 Şubat yaklaşırken, Sarar sevgililere bir jest yapmaya karar verdi. 14 Şubat’a kadar sevgiliye alınacak hediyelerin yarısını Sarar ödeyecek.

Yıllarca sizi anımsatacak kol düğmeleri bir Sarar klasiği olan gömlekler, kravatlar ve trikolar sevgilisine şıklığı armağan etmek isteyen kadınların tercihi oluyor. Erkekler ise sevgililerini ışıltılı aksesuarlar, poplin gömlekler, göz alıcı elbiseler ve tasarımlarıyla fark yaratan bluzlar ile mutlu ediyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.