ATO'dan dört tekelekli bomba uyarısı

ATO'dan dört tekelekli bomba uyarısı
ATO Başkanı Sinan Aygün, patlama tehlikesi taşıdığı için kapalı otoparklara girişi yasak olan LPG’li araçlar konusunda uyardı.

Yasağa karşın LPG’li araçların kontrolsüzce AVM’lerin otoparklarına girebildiğine dikkat çeken Aygün, “Bomba üzerinde yürüyoruz, facia geliyorum diyor” dedi.

Ankara Ticaret Odası(ATO), patlama tehlikesi taşıdığı için kapalı otoparklara girişi yasak olan LPG’li araçlar konusunda uyardı. Yasağa karşın LPG’li araçların kontrolsüzce AVM’lerin otoparklarına girebildiğine dikkat çeken Aygün, alışveriş merkezlerinin tehdit altında olduğunu kaydetti. Aygün, “Bomba üzerinde yürüyoruz, facia geliyorum diyor” dedi.

ATO Başkanı Sinan Aygün yaptığı yazılı açıklamada patlama tehlikesi taşıdığı için kapalı otoparklara girişi yasak olan LPG’li araçlar konusunda uyardı. ATO Başkanı Sinan Aygün, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nın 1998 yılında yürürlüğe giren yönetmeliğine rağmen, LPG’li araçların kontrolsüzce alışveriş merkezlerinin kapalı otoparklarına girebildiğini belirterek, alışveriş merkezlerinin tehdit altında olduğunu ifade etti. Yasağa karşın LPG’li araçların kontrolsüzce AVM’lerin kapalı otoparklarına girebildiğini vurgulayan Aygün, kapalı otopark girişlerinde LPG’li araç kontrolü yapılmadığını tespit ettiklerini dile getirdi. Aygün, “Bomba üzerinde yürüyoruz. Alışveriş merkezi yöneticilerini uyarıyorum. Bu konuyu ciddiye alın. Facia ‘Geliyorum’ diyor” dedi. İvedik Organize Sanayi Bölgesi’nde yaşanan facianın bir benzerinin alışveriş merkezlerinde de yaşanmasından endişe ettiğini söyleyen Aygün, “Tahmin bile edemeyeceğimiz boyutlarda bir faciayla karşı karşıya kalabiliriz. Türkiye’de genellikle facia yaşandıktan sonra önlem alınır. Bu sefer facia yaşanmadan önlemimizi alalım” diye konuştu.

-LPG’Lİ ARAÇ SAYISI 3 MİLYONU GEÇTİ-

Aygün, LPG’nin ekonomik ve çevre dostu bir yakıt olduğunu ancak yetkisiz firmalarca, standart dışı malzemelerle ve projesiz olarak LPG dönüşümü yapılan araçların faciaya davetiye çıkardığını vurguladı. Benzin zamları nedeniyle LPG’ye yönelimin sürekli arttığını, Türkiye genelinde LPG’li araç sayısının 3 milyonu aştığını belirten Aygün şu noktalara dikkat çekti:

“Bu durum denetimlerin daha ciddi yapılmasını gerektiriyor. LPG’ye ilgi arttıkça, dönüşüm işini standartlara uygun yapmayan firma sayısı da artıyor. Trafikte teknik standartlara uygun olmayan çok sayıda LPG’li araç var.”

-LPG’Lİ ARAÇ UYARILI BANDROL TAŞINMIYOR-

LPG’li araç sahiplerinin, araçlarının ön ve arka camlarında (LPG’li araçtır) uyarısı içeren bandrol bulundurmalarının zorunlu olduğunu ancak kapalı otoparklara girebilmek için bandrol kullanmaktan kaçındıklarına vurgu yapan Aygün, “Araç sahipleri otomobillerinin LPG’li olduğunu gizlemek için bandrol taşımıyor. Bandrol taşımayan ve kapalı otoparkları kullanan araç sahiplerine ağır cezalar uygulanmalı” dedi.

-MERDİVEN ALTINDAN UZAK DURUN-

Gerekli önlemlerin alınması ve denetimlerin yapılması halinde LPG dönüşümlü araçların kullanılmasında güvenlik açısından hiçbir sorun yaşanmayacağına dikkati çeken Aygün, sorunun “merdiven altı” olarak tabir edilen korsan LPG dönüşümünden kaynaklandığına işaret etti.

Piyasada 500-550 TL’ye LPG dönüşümü yapan firmalar bulunduğunu kaydeden Aygün, “Standarda uygun olarak dönüşüm yapılırsa fiyat 1.200-2.000 TL arasında değişiyor. Rakam 1.000 TL’nin altındaysa kuşkuyla bakmak lazım. 500-550 TL’ye LPG dönüşümü yapılan araç bir bombadan farksız olur. Vatandaşlar, çok düşük fiyat veren firmalara tevessül etmesinler. Aksi halde hem kendilerinin ve ailelerinin, hem de trafikte seyreden diğer vatandaşların hayatını tehlikeye atmış olurlar” dedi.

-LPG’Lİ ARAÇLARDA RAPORLAMA YAPILMALI-

LPG’li araç sahiplerinin mutlaka “LPG Sızdırmazlık Raporu” ve “Montaj Tespit Raporu” almaları gerektiğini vurgulayan Aygün, raporlama işinin Makine Mühendisleri Odası tarafından yapıldığını da sözlerine ekledi.
Aygün, yasal zorunluluk olmasına rağmen LPG dönüşümünün ruhsata işletilmediğini, Makine Mühendisleri Odası’ndan LPG sızdırmazlık raporu ve montaj tespit raporu alınmadığını bildirdi. Aygün, LPG’li araçlarla ilgili diğer eksiklikleri de şu şekilde sıraladı:
“-Kapalı alanlara park edilmemesi gerekiyor, ediliyor.
-Sigara içilmemesi gerekiyor, içiliyor.
-10 yılda bir yakıt depolarının değiştirilmesi gerekiyor, değiştirilmiyor.
-LPG dönüşümlerinin ruhsatlara işlenmesi gerekiyor, işlenmiyor
-Araç muayenelerinde sızdırmazlık raporu istenmesi gerekiyor, istenmiyor
-LPG dönüşümlerinde teknik çizimlerin uzmanlar eliyle çizilmesi gerekiyor, buna uyulmuyor.
-Araç içerisinden boru geçmemesi gerekiyor, geçiyor.
-Montajın standartlara göre yapıldığının onaylatılması gerekiyor, onaylatılmıyor.
-Yılda bir defa periyodik bakım yapılarak sızdırmazlık raporunun yenilenmesi gerekiyor, yenilenmiyor.
-Tanklarda ve diğer aksamda onaylı standart malzeme kullanılması gerekiyor, kullanılmıyor.
-TSE belgeli, onaylı yerlerde dönüşüm yapılması gerekiyor, bu standarda uyulmuyor.”

-ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLER-

LPG dönüşümlü araçların yetkililerce denetiminin yeterince yapılmaması ve araç sahiplerinin ihmali nedeniyle vatandaşların can güvenliğinin tehlike altında olduğunu vurgulayan Aygün, alınması gereken önlemleri şöyle sıraladı:
“-Merdiven altı LPG dönüşümünü engellemek için TSE yeterlilik verdiği firmaları kontrol etmeli.
-LPG dönüşümü ruhsatına işletilmemiş ve Makine Mühendisleri Odası’nın kontrol noktasından geçmemiş araçlar trafikten men edilmesi konusundaki denetimler sıklaştırılmalı.
-Araçların ön ve arka camlarında “LPG’li araçtır” uyarısı bulunan bandrol taşımayan ve kapalı otoparkları kullanan araç sahiplerine ağır cezalar uygulanmalı."

-“BU İŞ ŞAKAYA GELMEZ”-

Aygün, araçlarında şüpheli bir ses veya gaz kokusu alan araç sahiplerini de LPG kontrol noktalarına giderek sızdırmazlık ve montaj uygunluk kontrollerini yaptırmaları konusunda uyardı. Aygün, “En küçük bir ihmal faciaya davetiye çıkarır. Bu iş şakaya gelmez” uyarısında bulundu. LPG’li aracı olanları kapalı otoparklara girmemeleri konusunda da uyaran Aygün, “Lütfen birkaç saatlik park rahatlığı uğruna binlerce insanın hayatını tehlikeye atmayın” dedi.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.