Haberdar Gazetesi Gündem Deprem bölgesindeki gençlere fırsat eşitliği

Deprem bölgesindeki gençlere fırsat eşitliği

TÜBİSAD, deprem bölgesinde gençlerin teknolojiye erişimini artırmak ve eğitimde fırsat eşitliğini desteklemek amacıyla yürüttüğü Teknolojik Eğitim Konteyneri/Sınıfı (TEK/TES) projesi kapsamında çalışmalarını sürdürüyor. Projenin 27’nci sınıfı, Softtech’in desteğiyle Hatay’da hayata geçirildi.

“İyilik bulaşıcıdır” motivasyonuyla TÜBİSAD tarafından başlatılan TEK/TES projesi, bölgede dijital kapsayıcılığı güçlendirmeyi hedefliyor. Bu kapsamda kurulan 27’nci Teknolojik Eğitim Sınıfı, Softtech’in desteğiyle öğrencilerle buluştu.İş Bankası’nın yapımını üstlendiği İş Bankası Defne Anadolu Lisesi bünyesinde hayata geçirilen sınıf, öğrencilere bilişim, kodlama ve yaratıcı teknoloji uygulamalarını deneyimleme fırsatı sunuyor. Türkiye’nin öncü teknoloji şirketi Softtech ise sınıfın teknoloji altyapısının kurulumu, bilgisayar ve uygulama ekipmanlarının temini ile eğitsel materyallerinin kazandırılmasını üstlendi. Okulda 380’i kız, 235’i erkek olmak üzere toplam 615 öğrenci eğitim görüyor. Yeni açılan Teknolojik Eğitim Sınıfı, bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinde aktif olarak kullanılacak. Bilişim donanımlarının yanı sıra, bilişim, kodlama ve iletişim kitaplarının yer aldığı bir kütüphane oluşturularak öğrencilerin teknoloji odaklı öğrenme süreçleri desteklendi. 

Hatay Valisi Sayın Mustafa Masatlı’nın katılımıyla gerçekleştirilen açılışta, İş Bankası Genel Müdürü Hakan Aran, İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı ve Softtech Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Gökmenler, İş Bankası Genel Müdür Yardımcıları Suat E. Sözen ve Mehmet Celayir, Softtech Genel Müdürü M. Bülent Özçengel ile TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcıları Murat Boyla, Işıl Kılınç Gürtuna ve Emre Hantaloğlu, 19 Kasım Çarşamba günü Teknolojik Eğitim Sınıfı’nı ziyaret ederek okul yönetimi ve öğrencilerle bir araya geldi.

 

Türkiye'nin geleceğini teknolojiyle güçlendiren ortaklık

TÜBİSAD’ın deprem bölgesinde yürüttüğü Teknolojik Eğitim Sınıfları projesi, gençlerin teknolojiye erişim, dijital beceri kazanımı ve üretim kültürüyle buluşması için kalıcı öğrenme alanları oluşturuyor. Bu sınıflar, öğrencileri yalnızca teknolojiyi kullanan tüketiciler değil, tasarlayan, üreten ve keşfeden bireyler olmaya teşvik ediyor. Öğretmenlerin, yerel paydaşların ve gönüllü uzmanların katkılarıyla yürütülen atölyeler, kodlama eğitimleri ve proje geliştirme çalışmaları sayesinde Teknolojik Eğitim Sınıfları, bir öğrenme mekânından çok, bir üretim ve gelişim merkezine dönüşüyor.

 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *