Büyükçekmece Belediyesi ve İBB Meclisi’nin CHP’li ve AKP’li Meclis Üyeleri hazırlanan yazılı önerge ile Büyükçekmece İlçesi Kumburgaz Mahallesi, D-100 Karayolu (E-5) Büyükçekmece ile Edirne istikameti arasında bulunan köprülü kavşak ve çift yönlü TEM-Kumburgaz, D-100 Kumburgaz katılımlarını sağlayan hemzemin kavşak uygulamasında tasarım hataları, eskime ve bozulmaların olduğunu iddia ederek yerinde inceleme gerçekleştirip fotoğraflayarak konuyu İBB Meclis gündemine taşıdılar.
Önerge ile ilgili bilgi veren CHP’li Çoşkun Tanış konunun önemine dikkat çekti: “Söz konusu köprülü kavşağın tehlike oluşturduğu, her an olası yeni ölümcül kazalara sebebiyet vereceği, bölgemizde artan yaz turizmini de etkilememesi açısından acil incelenerek yenilenmesi gerektiği kanaatine varılmıştır. Yaşanması muhtemel olan herhangi bir kaza ağır can ve kaybına neden olacağı gibi, bölge turizmine olumsuzluk getirecek yoğun bir trafiğe sebep olacaktır. Tüm bu gerekçeler ile can ve mal kaybına sebebiyet verilmemesi, karayolu, köprülü kavşak ve çevresinde gerekli incelemelerin, yenilemenin ve düzenlemelerin ivedilikle yapılması hususunda,Önergemizin başkanlık makamına havalesini arz ederiz” dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Meclisinin 2015 yılı Temmuz ayı toplantılarında Büyükçekmece Belediyesi ve İBB Meclisi’nin CHP’li Meclis Üyeleri Çoşkun Tanış, Hayrettin Altunok, Ahmet Şahin ve Tarık Erdoğan,Büyükçekmece Belediyesi ve İBB Meclisi’nin AKP’li Meclis Üyeleri Recep Erol ve Rıdvan Yavuzbilge imzaları ile İBB Meclis Başkanlığına sunulan ve oy birliği ile Başkanlık Makamına havale edilen yazılı soru önergesi şöyle:
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ MECLİS BAŞKANLIĞI’NA
İstanbul İli Büyükçekmece İlçesi Kumburgaz Mahallesi, D-100 Karayolu (E-5) Büyükçekmece ile Edirne istikameti arasında bulunan köprülü kavşak ve çift yönlü TEM-Kumburgaz, D-100-Kumburgaz katılımlarını sağlayan hemzemin kavşak uygulamasında ekteki resimlerde de görüleceği üzere tasarım hataları, eskime ve bozulmalar bulunmaktadır. Mevcut kullanımda ise özellikle yaya ve araç trafiği açısından olumsuzluklar bulunmakta ve bu olumsuzluklar neticesinde ölümcül birçok kazalar yaşanmaktadır. Teknik kurallara aykırı olarak uygulandığından ulaşımı kolaylaştırmak yerine zorlaştırmakta, bölge halkını ve trafiğini olumsuz etkilemektedir. Trafiği ve yayaların geçişini engelleyen, yüzlerce kazanın olmasına sebep olan, Kumburgaz’ı ikiye bölen viyadükün yeni kazalara sebebiyet vermemesi için işler ve uygun hale getirilmesi şarttır. Tarafımızdan yapılan gözleme dayalı inceleme sonucunda aşağıda belirtilen hususlarda inceleme yapılması, gerekli önlemlerin alınması ve düzenlemelerin ivedilikle yapılması gerekmektedir. Şöyle ki;
1- Köprü ve kavşak katılımlarında tasarım hataları bulunmakta, yeterli katılım mesafeleri sağlanmadığından güvenli katılımlar yapılamamakta, bu durum tehlike oluşturarak ve ölümcül kazalara neden olmaktadır. Yaya üst geçidinin her iki ayağında oluşturulan İ.E.T.T durakları durak öncesi ve sonrasında tehlikeyi kat ve kat artırarak yaya ve trafik yoğunluğunu artırmaktadır.
2- Köprünün tasarımında oluşturulan keskin kurplar trafik rejimini bozmakta ve sürücüleri değişken hava şartlarında aşırı derecede zorlamaktadır. Araç ile yapılan tetkik sonucunda köprü giriş ve çıkışlarında kısmi çökmelerin yola etkide bulunduğu, tabliye üzerindeki derzlerde oluşan kot farkları ile birlikte sürüş kalitesinin düştüğü ve sürüş hatalarına sebep verdiği, özellikle yağışlı havalarda kurpların ve deverlerin sürüş kalitesini azalttığı sonucuna varılmıştır.
3- D-100 Karayolu’nun her iki istikamette de herhangi bir hız sınırını belirtir uyarı levhası ve hız yavaşlatıcı teknik ve teknolojik yardımcı elemanlar bulunmamaktadır.
4- TEM-Kumburgaz kavşağı katılımında mevcut yolun gidiş-geliş istikametlerini ayırır bariyerlerin oluşturulmamış olması, kavşak girişinde yolun gerekli yavaşlatma önlemleri alınmadan bir anda kesilmesi, denetimsiz araç katılımları ve tüm kavşağın tasarımında yaya girişini engelleyici tedbirlerin alınmamış olması, gece ve gündüz kullanımlarında sürücüleri ve yayaları yanıltmakta, ölümcül kazaları artırmaktadır.
5- Üst geçitlerinin yayalar tarafından etkin bir şekilde kullanımının sağlanması, yayaların gece ve gündüz kurallara uymayarak yapmış oldukları geçişlerin engellenmesi amacıyla, D-100 Karayolunun yayalar tarafından kullanımını engelleyici önlemlerin alınması gerekmektedir. Şeklinde sıralanabilir.
Söz konusu köprülü kavşağın tehlike oluşturduğu, her an olası yeni ölümcül kazalara sebebiyet vereceği, bölgemizde artan yaz turizmini de etkilememesi açısından acil incelenerek yenilenmesi gerektiği kanaatine varılmıştır. Yaşanması muhtemel olan herhangi bir kaza ağır can ve mal kaybına neden olacağı gibi, bölge turizmine olumsuzluk getirecek yoğun bir trafiğe sebep olacaktır. Tüm bu gerekçeler ile can ve mal kaybına sebebiyet verilmemesi, karayolu, köprülü kavşak ve çevresinde gerekli incelemelerin, yenilemenin ve düzenlemelerin ivedilikle yapılması hususunda, Önergemizin Başkanlık makamına havalesini arz ederiz.