İlköğretimde türbana ‘eğitim hakkı’ kılıfı
Akdeniz İlçe Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu, derslere türbanla girmek isteyen 8. sınıf öğrencisi M.G’nin eğitim öğretiminin okulunda devam etmesi gerektiği yönünde görüş belirtti.
Sakarya İlköğretim Okulu 8. sınıf öğrencisi M.G, geçtiğimiz ekim ayında ailesinin de desteğiyle derslere türbanla girmeye çalıştı. M.G’nin bu girişimleri bir süre sonuçsuz kaldı, ancak daha sonra Milli Eğitim Müdürlüğü okul idaresine “Okula alın ancak tutanak tutun” talimatı verdi. Bir süre tutanakla okula alınan ve rehberlik servisinde öğretmen gözetiminde tutulmak istenen M.G, dönem içerisinde fiili durum yaratmayı başardı ve derslere türbanlı şekilde katıldı.
M.G’nin derslere türbanla girmesini engelleyemeyen okul idaresi, öğrencinin durumunu Okul Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu’nda ele aldı. Kurul, “kılık kıyafet yönetmeliğini ihlal” ile “öğretmen ve idarecilerin verdiği ödev ve görevleri yapmamakta ısrar etmek” gerekçeleriyle M.G’nin bir başka okula gönderilmesine karar verdi. Akdeniz İlçe Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu ise okulun kararına karşı çıktı. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Kamil Durdu ve okul müdürleri Hasan Öztürk ile Seydihan Gürler’den oluşan kurul tarafından İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve okul idaresine gönderilen karar yazısında, anayasanın eğitim hakkını düzenleyen 42. maddesine gönderme yapılarak şu ifadelere yer verildi: “Öğrencinin eğitim-öğretimini sağlıklı bir şekilde sürdürebilmesi, iradesi dışında gerçekleşen bu olaylardan olumsuz etkilenmemesi için eğitimine okulunda devam etmesine, yönetici öğretmen ve rehber öğretmenlerce rehberlik çalışması yapılarak öğrencinin ikna edilmeye çalışılmasına karar verilmiştir.”
İlçe Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu’nun bu kararıyla ilköğretimde türbanın resmileştiğini savunan Sakarya İlköğretim Okulu’nda görevli bir eğitimci, ikinci dönemde M.G’nin türbanlı olarak derslere daha rahat girebileceğini söyledi.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.