Mahmut Oyman: Başarı tesadüf değildir

Mahmut Oyman: Başarı tesadüf değildir
Dolmabahçe Okulları Genel Müdürü Mahmut Oyman Damga'ya konuştu. “Ekip olarak başarıya her alanda ulaşabilmeyi amaç edindik” diyen Oyman, “Çünkü, başarı asla tesadüf değildir. başarı uzun bir yolculuk biçimidir” ifadelerini kullandı. İktidarın eğitim


Dolmabahçe Okulları Genel Müdürü Mahmut Oyman önemli açıklamalarda bulundu.  “Okulun, öğrenen okul olma zorunluluğu, onun sosyal düzende yapılması gerekli düzeltmeleri görev bilmesine dayanır” diyen Oyman, “Gelişmeyi hedefleyen her ülkede;  değişmekte olan kültürü, doğru analiz  edip kendi toplumu için en uygun yöne sokabilecek kararlılığa sahip  bireyler yetiştirmesi, okulun ancak öğrenen bir örgüt olmasıyla gerçekleşebilir” ifadelerini kullandı. Türkiye'de eğitim yolunun bir standarda bağlanması gerektiğini dile getiren Oyman, “Türkiye Cumhuriyeti'nin bir eğitim politikası olmalı ve kişiden kişiye değişmemelidir. İhtiyaca göre ilaveler yapılmalıdır” dedi.


Türkiye’de genel olarak özel okulların durumunu özetler ve yorumlar mısınız?
Özellikle son dönemlerde yani pandemiden önce, özel okullara verilen yatırım teşviki ve kapatılan dershanelerin özel okullara dönüşmesi nedeniyle, özel okullaşma anlamında hızlı bir artış yaşanmış ancak ekonomik daralma nedeniyle öğrenci sayısı artmamıştır. Dolayısıyla finansal açıdan sıkıntıya düşen okullar olmuştur. Bunun öngörülebileceği düşünülerek, sürdürülebilir finansal çalışmaların yapılması kaçınılmazdır. Özel okulculuğa olan güvenin sarsılması adına ailelerin alınması gerekmektedir. Yani açılacak özel okullar için ciddi kalıcı önlemlerin planlamaları yapılmalıdır. O bölgenin yeni bir özel okula ihtiyacı olup olmadığı gibi ciddi araştırmalar oldukça önemlidir.


Bu tabloda Dolmabahçe Okulları’nın durumu nedir?
Kendi geliştirdiği Eğitim Bakanlığı müfredat programı ile paralel eğitim programını, tüm fiziksel gerekliliğini karşılayan modern ortamlarıyla anaokulundan üniversiteye kadar, tüm yaşlardaki çocuklarımıza hizmet veriyoruz. Kurumumuzun bu küresel sıkıntılı ortamda kendi ekonomik özgürlüğünü kanıtlamış, özgüveniyle eğitim yolculuğuna planlı bir şekilde devam etmektedir. Öğrenmeyi öğrenen, kendine özgü bir bakış açısıyla beklenen noktaya emin ve güvenilir adımlarla yolculuğuna devam etmektedir.


Dolmabahçe Okulları’nın eğitim alanında hizmet vermesinin amacı nedir?
Dolmabahçe okulları; Anaokulu – İlkokulu – Ortaokulu -Anadolu Lisesi ve Havacılık Teknik Lisesi’yle eğitim alanında hizmet vermektedir. Amacımız, evrensel değerleri öz değerleriyle renklendirerek özgüvene sahip, öğrenmeyi öğrenen, keşfetmeyi, farklı bakışı, doğaya ve çevreye duyarlı, bilim, sanat, spor gibi farklı alanlarıyla kendini ifade etmelerini sağlamaktadır.

dolmabahce-okullari-mahmut-oyman
 


Okulunuz neleri hedefliyor?
Her zaman kendini geliştiren ve alanlarında uzman akademik kadrosuyla öğrencilerimizin her daim yeterli ve gelişime açıl bireyler olmalarını, ayrıca yabancı dil eğitimiyle tercih ettiği diller ile eğitim ve öğretimle edindikleri bilgileri paylaşabilmeleri, tüm dünyanın ihtiyaçlarını harmanlayarak eğitim sistemimiz ile personel ihtiyaçlarının yüksek olduğu alanlarda mesleki eğitime yönelerek hem ülkemizin hem de velilerimizin ihtiyaçlarına cevap verebilmek hedefiyle yoluna devam eden yenilikçi yaşamı boyunca öğrenmeye ve kendini geliştirmeyi ilke edinmiş bireyler yetiştirmeyi hedef alan bir okuluz.


Şimdiye kadar geldiği noktada hedeflerine ve amacına ne kadar ulaştı?
Son iki yılda gerek Türkiye’nin ve gerekse dünyanın içinde bulunduğu bu Pandemi durumu olmasına karşın uzaktan eğitimle öğrencilerimizin evlerine misafir olarak hedeflerimizden şaşmadık. Her kademede ki çocuklarımıza alması gereken bilgileri aktarıyoruz. Başarıya her alanda ulaşabilmeyi amaç edindik ekip olarak. Çünkü, başarı asla tesadüf değildir. başarı uzun bir yolculuk biçimidir.

BÖYLE EĞİTİM KURUMUNA ZOR RASTLANIR
Okulunuzun fiziki yapısı ne durumdadır? Spor salonları, konferans salonları, kütüphanesi hakkında değerlendirir misiniz?
Şunu açıkça söyleyebiliriz ki gerek İstanbul’da hatta Türkiye’de 22 bin metrekarelik kapalı alana sahip bir eğitim kurumuna zor rastlanır. En önemlisiyse her alanımızın öğrenci ve öğretmenlerimizin aktif kullanmalarına hazır durumda olmasıdır. Sınıf koridorlarımız bir bahçe görünümündedir. 14’ün üzerinde atölyeler mevcut olup gerekli kullanıma açık vaziyette var olan atölyeler; görsel sanatlar atölyesi, müzik feb ve enstrüman atölyesi, fen ve bilim atölyesi, robotik-kodlama atölyesi, drama atölyesi, çevre ve tarım atölyesi, seramik atölyesi, dans, jimnastik, basketbol, voleybol, futbol, yüzme, buz pateni.

dolmabahce-okullari-mahmut-oyman

KİŞİLERE GÖRE BAKANLIK OLMAZ
Türkiye’de eğitim sorunlarını çözmek adına ne gibi önerileriniz olur?
Türkiye’de eğitim sorunlarını çözme adına önerilerim; unutulmaması olan bir şey var, Bakanlık adlarına baktığımızda Milli Eğitim Bakanalığı der. Demek ki kişilere göre değil milli sınırları temel hedef alan bir bakanlık olmalıdır. Burada ki hassas nokta devletimizin temel bir eğitim sisteminin olması iktidarın her değişmesiyle planların değiştiği bir alan olmamalı diye düşünüyorum. Eğitim sistemimiz çağdaş bir yapılanma ile çekirdek yapının üzerine inşa edilmesidir. Ülkemizin ve dünya ülkelerinin ihtiyaçları üzerine ilaveler yapılan bir bütünlük içinde olmalıdır.

Okulunuzda öncelikle öğrenci seçimlerinde nelere dikkat edersiniz, ne gibi kriterleriniz var?
Öncelikle şunun altını çizerek başlamak istiyorum; her ferdin okuma hakkı vardır. Okulların amacı da bu hakkı imkânları doğrultusunda yerine getirmektir. Öğrencilerimizi tanımak adına bireysel sınavlar ve mülakatlar yaparız. Onlardaki ilerlemeyi takip ederiz. Eksik kalan noktaları, kademelerimizde görev yapan yönetici, akademik uzman öğretmen, psikolog ve aileleriyle tamamlarız.

Eğitim kadronuz hangi düzeydedir?
Dolmabahçe Okulları’nın akademik kadrosu, alanlarında ciddi eğitim çalışmalarını yapan sürdüren kendini yenileyen, öğrenmeye açık uzman elemanlardan oluşmuştur. Ayrıca bunu pekiştiren okul içi eğitim seminerleriyle eksiklerimizi tamamladığımızı görmekteyiz. Okulumuzdaki tüm kadro birbirini tamamlayan takım ruhuyla çalışmayı görev ve sorumluluk bilir. Bununla ilgili aktif çalışmalar yıl içinde planlar.


Türkiye’de eğitim ne durumda?
Yarım asırlık bir eğitim yaşamında bu sorunuza vereceğim cevap belki bir kitap sayfalarına sığmaz üzgünüm bu konuda. Kısa ve sizleri düşündürecek net cevabım şudur; Bir ülke idaresinde son 10-12 yılda, 6-7 Milli Eğitim Bakanı değişiyorsa cevap bunun içindedir sanırım.

Eğitim Bakanlığı’nın hangi hizmetleri doğru, hangi hizmetleri doğru değildir?
Bu sorunuz 'Türkiye'de eğitim ne durumda?' sorunuzla bağlantılı cevap vermek istiyorum. Öncelikle günü kurtarmak amacıyla kararlar alınmamalı. Eğitim yolumuz bir standarda bağlanmak zorundadır. Türkiye Cumhuriyeti'nin bir eğitim politikası olmalı ve kişiden kişiye değişmemelidir. İhtiyaca göre ilaveler yapılmalıdır. Öğretmen atamalarına bir standart getirilmelidir. İhtiyaca göre okullar açılmalı ve kadrolar doldurulmalıdır. Meslek Teknik Liselerine özen gösterilmeli, teşvik edilmeleri sağlanmalıdır. Özellikle ortaöğretimde sınıf geçme sistemi değişmez standartlara getirilmelidir.


Özel okul veya devlet okulu anlamında veliye-öğrenciye önerileriniz?
Bu tamamen velinin çocuğunu iyi tanıyıp çevre okulları objektif olarak tanımalı ve karar vermesi daha uygundur. Velilerimizin duyumlarla hareket etmemelerini bizzat gidip görüşmeleri karar vermelerinde yardımcı olur.


Eklemek istediğiniz neler var?
Öncelikle özgür bir gazetecilik yapmanızı kutluyorum. Dolmabahçe Okulları'na tanıdığınız bu söyleşiye okul kurucumuz Sn. Murat Muşlu kurumum ve şahsım adına teşekkür ediyorum. Bir ülkenin kalkınması ve refah seviyelerine ulaşmasının yolunun ülke eğitim politikasının planlı ve doğru uygulanmasından geçtiğini bir kez daha hatırlatarak tüm Damga Gazetesi çalışanlarına sevgilerimizi iletiyor, başarılar diliyoruz.


MEHMET MERT

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.